Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MARKETİNG AND PRODUCT MANAGEMENT ENM 547 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYTEN YILMAZ YALÇINER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Giving knowledge and skills to the students in order to develop the necessary strategies for marketing and product management based on the concepts of marketing, product and brand management, because the marketing of products / services in line with customer and market expectations is also a subject that businesses should focus on in terms of competitive advantage.

 

Dersin İçeriği

The Principles of Marketing Management

Product and Brand Management

Approaches to Marketing

Strategical Marketing

Marketing Technologies

Marketing and Competition

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Awareness of the importance of marketing function for businesses 1 - 3 - 8 - 12 - A - C -
2 - Knowing the bases of product and marketing management as competitive power 1 - 2 - 3 - 10 - 12 - A - C -
3 - Marketing approaches and mapping of related case studies 1 - 12 - C -
4 - Overlay marketing mix elements with business applications 1 - 2 - 3 - 10 - 12 - A - B - C -
5 - Providing information about marketing technology and its applicability 3 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 3:Discussion 8:Group Study 12:Case Study 2:Question-Answer 10:Brain Storming
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework B:Oral Exam

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Basic marketing concepts and principles, the importance of marketing
2 Basic Marketing Approaches
3 Marketing Information System and Marketing Research
4 Product and Brand Management-Basic Concepts
5 Strong / New Product / service and Brand Creation Process
6 Consumer Markets and Consumer Behaviors
7 Marketing Communication Elements (Advertisement, Public Relations, Sales Promotion, Personal Sales), Market Segmentation, Target Market Selection, Positioning and Sales Forecasts
8 Distribution Channels and Logistics
9 Strategic Marketing, Marketing Strategies
10 Marketing Technologies, Social Media, CRM
11 Marketing R & D and Innovation
12 Marketing and Competition, Global Marketing
13 Case Studies
14 Case Studies

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi, 2010, Mehmet Karafakioğlu, ISBN: 9789753958609

 

Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, 2011, Nobel Akademik Yayıncılık, S. Bora Çavuşoğlu, ISBN: 9786053441564

 

Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, 2012, Ekin Yayınevi, Ömer Akat, ISBN: 9786055335427

 

Strategic Marketing Management, 8th Edition, 2014, Alexander Chernev and Philip Kotler

 

Principles of Marketing 16th Edition, 2015, Philip T. Kotler, Gary Armstrong

ISBN-13: 978-0133795028

 

Global Marketing Management 8th Edition,  Warren J. Keegan, ISBN-13: 978-0136157397

 

BÜTÜNLEŞİK REKLAM, TUTUNDURMA VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ, 2016, Nobel Akademik Yayıncılık, R. Gülay Öztürk, ISBN: 978-605-320-397-1


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
PerformansGoreviSeminer 1 50
AraSinav 1 50
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 15 15
Performance Task (Seminar) 2 15 30
Final examination 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü /25(s) 6.44
Dersin AKTS Kredisi 6.44
; ;