Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Matematiği | ENM 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This course aims to obtain working knowledge on the use of the MATLAB software environment in solving engineering problems, including programming and numerical analysis techniques. |
Dersin İçeriği | Fundamental knowledge and practical skills will be given to use MATLAB effectively in technical numerical calculations and visualization. Within the scope of the course, students will solve a real engineering problem and prepare an article. The course will focus on vectors, matrices, data analysis, logic functions, mathematical functions, loop and conditional statements, algorithms and programming, curve fitting, linear and non-linear equation systems, numerical optimization through MATLAB software. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | MATLAB'ın temel özelliklerini bir programlama aracı olarak kullanabilir ve yazılımı kolayca yönetebilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | MATLAB'da bellek ve dosya yönetimini bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Grafikler oluşturabilir ve bunu raporlarda ve sunumlarda kullanmak üzere dışa aktarabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | MATLAB geliştirme ortamını kullanarak komut dosyaları ve fonksiyonlar yazabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Akış kontrollerini kullanabilir (if-else, for, while, switch, try-catch). | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | Dizeler, matrisler ve bunların kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | MATLAB ile çeşitli mühendislik problemlerini analiz edebilir, modelleyebilir, çözebilir ve yorumlayabilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, Matlab’a giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | Matlab dosyaları ve dosya yönetimi, Veri yönetimi | 2. Hafta Sunusu |
3 | Diziler: Vektör ve matrisler, Dizilerde işlemler | 3. Hafta Sunusu |
4 | Döngü ve şart deyimleri | 4. Hafta Sunusu |
5 | Algoritma ve Programlama | 5. Hafta Sunusu |
6 | Fonksiyonlar | 6. Hafta Sunusu |
7 | Grafikler | 7. Hafta Sunusu |
8 | Polinomlar, eğri uydurma ve ara değer hesabı | 8. Hafta Sunusu |
9 | Temel istatistik ve veri analizi | 9. Hafta Sunusu |
10 | Sayısal analiz uygulamaları | 10. Hafta Sunusu |
11 | Sembolik işlemler | 11. Hafta Sunusu |
12 | Grafik arayüz | 12. Hafta Sunusu |
13 | Makale/Bildiri Sunumları | Öğrenci sunumları |
14 | Makale/Bildiri Sunumları | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Applied Engineering Mathematics Lecture Presentations |
Ders Kaynakları | 1. Çankaya İ., Akgün D., Kaçar S., “Mühendislik Uygulamaları için MATLAB”, 2016. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |