Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanal Enstrümantasyon ELK 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Fevzeddin Ülker

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanal Enstrümantasyon dersinin amacı gerek bilgisayarla ya da çeşitli elektronik cihazlarla haberleşebilen ve veri toplama bilgisini de işin içine katabilecek hem endüstriyel hem akademik yönde katkı sağlayacak sanal cihazların oluşturulabilmesini sağlayacak altyapıyı hazırlamaktır

Dersin İçeriği

Sanal Enstrümantasyon, Sanal Enstrümantasyon Yazılımları, Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli programlama döngüleri, Veri toplama işlemleri, Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli grafik,dizi ve küme işlemleri, Veri toplama kart ile sanal enstrümantasyon haberleşmesi, Sanal enstrüman uygulamaları,(Labview, Agilent VEE)

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanal enstrümantasyon kavramını tanır, sanal enstrümantasyon yazılımlarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Veri toplama ve veri toplama cihazları hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama gerçekleştirebilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
3 Sanal Enstrümanlar oluşturabilir ve sanal laboratuvar hazırlayabilir, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanal Enstrümantasyon nedir?
2 Sanal Enstrümantasyonun endüstride kullanım alanları nelerdir?
3 Sanal Enstrumantasyonda kullanılan yazılımlar
4 Labview Grafiksel Programlama ortamı ve temel işlemler
5 Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli programlama döngüleri
6 Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli grafik,dizi ve küme işlemleri
7 Veri toplamanın temelleri
8 Veri toplama kartlarının tanınması
9 Veri toplama işlemlerinde kullanılacak yazılımların incelenmesi
10 Signal Express ve Labview yazılımları ile DAQ cihazlarının kullanımı
11 Sanal Enstrüman Uygulamaları
12 Sanal Enstrüman Uygulamaları
13 Öğrenci Projelerinin Sunumu
14 Öğrenci Projelerinin Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu

http://www.kucuker.sakarya.edu.tr/

Ders Kaynakları

• Virtual Instrumentation Using LabVIEW, Jovitha Jerome
• S. Gupta, J.P. Gupta, ´PC interfacing for Data Acquisition & Process Control´, 2nd Ed., Instrument Society of America, 1994
• Gary Johnson, ´Lab view graphical programming´, II Ed., McGraw Hill, 1997
• Lisa K Wells & Jeffrey Travels, ´Labview for everyone´, Prentice Hall, 1997
• Sokoloff, ´Basic Concepts of lab view 4´, Prentice Hall, 1998
• Joseph J.Carr, Elements of Electronics Instrumentation and Measurement, Pearson Education, 2003.
• Alan. S. Morris, Principles of Measurements and Instrumentation, 2nd Edition, Prentice Hall of India, 2003.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 4 4
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6