Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Kontrollü Sistemler | ELK 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ UYAROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstride yaygın olarak kullanılan otomasyon sistemlerinin sayısal kontrol tekniklerinin incelenmesi, Sistemlerin ayrık durum uzayı modelleri, Sistemlerin bilgisayar ortamında analizi ve gerekli sayısal kontrol tasarım yöntemlerinin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Genel bilgiler, sayısal sistem örnekleri , Anolog / Sayısal dönüştürme ve Z dönüşümü, Tek giriş/Tek çıkışlı sistemlerin darbe transfer fonksiyonu ve frekans cevabı, Sayısal sistemlerin karalılığı, Sayısal sistemlerde kapalı çevrim konpensatör tasarımı ve durum uzayı modelleri, Durum geri besleme ve kutup yerleştirme, Lineer optimal kontrol ve minimumluk prensibi, Kalman ve genişletilmiş kalman filitreleme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayısal sistemler ile ilgili temel kavramları öğrenmek, | ||
2 | Sayısal sistemlerde kontrolör tasarımı ve durum uzayı modellemesini öğrenmek | ||
3 | Sayısal sistemler için gözlemleyici tasarımı tekniklerini kullanabilme becerisini kazanmak, | ||
4 | Lineer optimal kontrol kavramlarını öğrenmek, | ||
5 | Kalman ve genişletilmiş kalman filitreleme yöntemlerini öğretme ve kullanabilme becerisini kazanmak. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Bilgiler, sayısal sistem örnekleri | |
2 | Anolog / Sayısal dönüştürme ve Z dönüşümü | |
3 | Tek giriş/Tek çıkışlı sistemlerin darbe transfer fonksiyonu | |
4 | Sayısal sistemlerin karalılığı | |
5 | Sayısal sistemlerde kapalı çevrim konpensatör tasarımı | |
6 | Sayısal sistemlerde kapalı çevrim konpensatör tasarımı | |
7 | Çok değişkenli kontrol sistemlerinin durum uzayı modelleri | |
8 | Durum geri besleme ve kutup yerleştirme | |
9 | Durum geri besleme ve kutup yerleştirme | |
10 | Lineer optimal kontrol | |
11 | Lineer optimal kontrol | |
12 | Minimumluk prensibi | |
13 | Sayısal kalman filtresi | |
14 | Genişletilmiş sayısal kalman filtresi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ramakant G. Leonard S., Anolog and Digital Control SystemsLinear Systems, Prentice-Hall, 1980 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 4 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Ödev | 4 |
3. Ödev | 4 |
4. Ödev | 4 |
5. Ödev | 4 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |