Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deniz ve Göl Bilimleri | CEM 550 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´nin coğrafi konumu nedeni ile sucul ekosistemlerin önemini ortaya koymak, çevresel etkenlerin sucul ekosistemlere etkilerini tanımlamak, Türkiye ve Dünya´daki sucul ekosistemlerin önemini vurgulamak ve konuyla ilgili yasalar ve yönetmelikler incelenmektedir. |
Dersin İçeriği | Deniz ve göl bilimlerinde kullanılan temel kavramlar, ilke ve yaklaşımlar; Biyojeokimyasal döngüler, Besin zinciri ve önemi, planktonik ve nektonik formların ekosistemdeki yeri ve önemi, Doğal kaynaklar olarak deniz ekosistemleri, Çevre kirliliğinin denizlere etkileri, Göl ekosistemlerinde ötrofikasyon ve sonuçları, Türkiye ve Dünya sucul ekosistemleri üzerine araştırmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sucul ekosistemlerin öneminin ortaya konması | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Biyojeokimyasal döngüler ve besin zincirinin öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çevre kirliliğinin göl ekosistemlerine etkisinin kavranması | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Çevre kirliliğinin deniz ekosistemlerine etkisinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Limnolojik Tanımlamalar | |
2 | Göllerin fiziksel, hidrolojik özellikleri ve trofik sınıflandırması | |
3 | Sucul alanlarda besin zincirinin önemi | |
4 | Planktonik ve nektonik formlar | |
5 | Besin maddesi – ötrofikasyon ilişkisi ve ötrofikasyonu önleme metodları | |
6 | Türkiye göllerinin kirlilik değerlendirmesi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Deniz ekosistemleri | |
9 | Deniz ortamının kimyasal özellikleri | |
10 | Deniz ortamının ekolojik özellikleri | |
11 | Denizlerin kirlilik indikatörleri | |
12 | Çevre kirliliğinin denizlere etkileri | |
13 | Türkiye denizlerinin kirlilik değerlendirmesi | |
14 | Türkiye denizleri ve gölleri üzerine yapılan araştırmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Garrison, T., 2006. Oceanography: An Introduction to Marine Science, Brooks/Cole Pub Co., 588 pp. Cirik, S., 2005, Limnoloji : Ders kitabı, İzmir : EÜ Su Ürünleri Fakültesi. Wetzel, R.G., 2001. Limnology: Lake and River Ecosystems, 3rd edn, Academic Press, 1006 pp. Thurman, H.V. and Trujillo, A.P., 1999. Essentials of Oceanography 6th edn, Prentice-Hall, Inc., 527 pp. Libes, S.M. 1992. An Introduction to Marine Biogeochemistry, John Wiley & Sons, New York. Horne, J.A. and Goldman, C.R. 1994. Limnology, McGraw-Hill, New York. Konu ile ilgili bilimsel yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |