Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Moleküler Spektroskopi FIZ 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖMER TAMER
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖMER TAMER,
Dersin Yardımcıları Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Atom ve Molekül Fiziği alanında teorik veya deneysel olarak çalışmak isteyen lisansüstü öğrencilerinin daha iyi bilgilenmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği Moleküler Spektroskopiye Giriş, Mikrodalga Spektroskopisi, İnfrared Spektroskopisi, Raman Spektroskopisi, Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi, Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi, Morötesi ve Görünür (UV-vis.) Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Moleküler Spektroskopi hakkında temel bilgileri edinir. Soru-Cevap, Anlatım,
2 Mikrodalga spektroskopisini açıklar. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım,
3 Infrared spektroskopisi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
4 Raman spektroskopisini bilir ve IR spektroskopisi ile arasındaki farkı açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
5 NMR spektroskopisi hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
6 ESR spektroskopisini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
7 UV-Vis. Spektroskopisi hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Moleküler Spektroskopiye Giriş [1] Sayfa 1-14
2 Mikrodalga Spektroskopisi [1] Sayfa 43-66
3 İnfrared Spektroskopisi [1] Sayfa 181-208
4 İnfrared Spektroskopisi [1] Sayfa 181-208
5 Raman Spektroskopisi [1] Sayfa 209-216
6 Raman Spektroskopisi [1] Sayfa 209-216
7 Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi [1] Sayfa 67-109
8 Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi [1] Sayfa 67-109
9 Arasınav
10 Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi [1] Sayfa 123-166
11 Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi [1] Sayfa 123-166
12 Morötesi ve Görünür (UV-vis.) Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi [1] Sayfa 217-250
13 Morötesi ve Görünür (UV-vis.) Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi [1] Sayfa 217-250
14 Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu [1] Fevzi KÖKSAL, Rahmi KÖSEOĞLU, Spektroskopi ve Lazerlere Giriş, Nobel Yayın, Ankara 2010.
Ders Kaynakları [2] D.C. HARRIS, M.D. BERTOLUCCI, Symmetry and Spectroscopy, University press, Oxford, April 1985.
[3] IRA. N .LEVINE, Quantum Chemistry, Printed in the United States of America, 1991
[4] Fevzi APAYDIN, Magnetik Rezonans, Hacettepe Üniv. Müh. Fak. Ders Kitapları No:3, Beytepe/ANKARA 1991.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar.
7 Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 12 12
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6