Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Optoelektronik FIZ 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ,
Dersin Yardımcıları

Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişim teknolojisinin bugün lazer ve opto-elektronik aygıtlara dayanmaktadır. Opto-elektronik aygıtların çalışma temellerini anlamak bilginin bu teknoloji ile nasıl üretilip, nasıl iletildiğini anlamak

Dersin İçeriği

Bilginin opto elektronik devre elemanları ile üretilip, kayd edilip, modüle edilerek kısa ve uzun mesafelerde kayıpsız iletimini anlamak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 LASER ışığı ile güneş ışığının fiziksel özelliklerini karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Işık ile etkileşen maddede meydana gelen polarizasyonu açıklar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Polarizör kullanarak ışığı kutuplar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Farklı modülatörlerde gerçekleşen ışığın modülasyonunu açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Farklı gösterim cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Işık [1] Sayfa 1-3
2 Işığın Dalga Yapısı [1] Sayfa 3-33
3 Işığın Dalga Yapısı [1] Sayfa 3-33
4 Katıhal Fiziğinin Temelleri [1] Sayfa 34-84
5 Katıhal Fiziğinin Temelleri [1] Sayfa 34-84
6 Katıhal Fiziğinin Temelleri [1] Sayfa 34-84
7 Işığın Modülasyonu [1] Sayfa 89-126
8 Işığın Modülasyonu [1] Sayfa 89-126
9 ARASINAV
10 Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar [1] Sayfa 130-170
11 Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar [1] Sayfa 130-170
12 Laser yapısı ve Uygulamaları [1] Sayfa 174-280
13 Işık Dedektörleri [1] Sayfa 282-336
14 Fiber Optik [1] Sayfa 339-450
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Okur, İbrahim, “Optoelektronik”, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı

Ders Kaynakları

[2] Optoelektronics: An Introduction, J. Wilson, J.F.B. Hawkes,1983 Prentice-Hall International Inc.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar.
7 Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6