Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Diferansiyel Denklemler | MAT 231 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Matematik I ve Matematik II derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞEVKET GÜR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere Diferansiyel Denklemler konusunda temel alt yapılar kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, genel, tekil, özel çözümler, birinci mertebe birinci derece denklemler, birinci mertebe yüksek derece denklemler, diferansiyel denklemlerin geometrik ve fizik uygulamaları, sayısal çözüm metotları, değişken katsayılı lineer denklemler, sabit katsayılı lineer denklemler, operatör metotları, Laplace dönüşümleri, seri çözümler, diferansiyel denklem sistemleri, tam diferansiyel denklemler, bazı integral denklemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Diferansiyel yöntem ve işlemleri algılar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Problem çözme yetisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Diferansiyel hesabının mühendislik uygulamalarını yapar. | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Diferansiyel alma becerisini elde eder. | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Hata hesaplarında diferansiyel kullanma tekniklerini elde eder. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Özel fizik problemlerine diferansiyel kuralları uygulamayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması | |
2 | Genel, tekil, özel çözümler | |
3 | Birinci mertebe birinci dereceden denklemler | |
4 | Birinci mertebe yüksek dereceden denklemler | |
5 | Diferansiyel denklemlerin geometrik ve fiziksel yorumları | |
6 | Sayısal çözüm metotları | |
7 | Değişken katsayılı lineer denklemler | |
8 | Sabit katsayılı lineer denklemler | |
9 | Operatör metotları | |
10 | Laplace dönüşümleri | |
11 | Seri çözümler | |
12 | Diferansiyel denklem sistemleri | |
13 | Bazı integral denklemler | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | YÜKSEK MATEMATİK Cilt 1,Prof.Dr.Ahmet A.KARADENİZ.-1996. |
Ders Kaynakları | 1. MATEMATİK ANALİZ ALIŞTIRMA VE PROBLEMLER DERLEMESİ.B.DEMIDOVITCH1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |