Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Coğrafi Düşünce ve Temel Kavramlar | COG 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE TURUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE TURUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Coğrafya ile ilgili temel kavramlar ve coğrafi düşünce sisteminin gelişimi ve önemi kavratılarak coğrafi düşüncenin çeşitli bilmsel ve felsefi düşüncelerle karşılaştırılması. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, coğrafi düşüncenin gelişim aşamaları, çeşitli bilmsel akımlar ve felsefi düşünceler ve insanın yaşadığı çevre ile ilişkilerinin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Coğrafya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Coğrafyanın öncül kavramlarını ve terimlerini bilir | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Coğrafi düşüncenin gelişim aşamalarını ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Temel bilimsel düşünceler ile felsefi akımların coğrafyaya yansımalarını karşılaştırır | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Coğrafi düşünce sistematiğini kavrayarak, yaşam şekli haline getirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Coğrafyanın tanımı ve konusu | |
2 | Coğrafi düşüncenin gelişim aşamaları | |
3 | Coğrafyanın Türkiye ve Dünya´daki Önemi ve Değeri | |
4 | Toplumsal teori ve Coğrafya | |
5 | Ampirik (görgücü) ve Yorumlamacı (hermenotik) bilim olarak coğrafya | |
6 | Coğrafyanın Uzak Geçmişi (Klasik Çağ) | |
7 | Coğrafyanın Uzak Geçmişi (Çin ve İslam Coğrafyacıları) | |
8 | Avrupa´da Coğrafyanın Yeniden Doğuşu | |
9 | Türklerde ve Osmanlılarda Coğrafya | |
10 | Coğrafyanın Akademik Bir Bilim Dalı Olarak Ortaya Çıkışı | |
11 | Aydınlanma Çağında Coğrafya | |
12 | Coğrafyanın Bilimsel Kimlik Kazanması | |
13 | Çağdaş Coğrafi Yaklaşımlar | |
14 | Coğrafyanın Geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ÖZGÜÇ,N.-TÜMERTEKİN,E.2000, Coğrafya; Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar; Çantay Kitabevi, İst. |
Ders Kaynakları | 1) ARDEL,A.,1966, Coğrafya Nedir ve Nasıl Öğretilmelidir, TÜRK KÜLTÜRÜ:40, 373-376, Ankara 2) BARROWS,H.H. (çev.E.Tümertekin),1985, İnsan Ekolojisi Olarak Coğrafya, İ.Ü. ED.FAK. COĞR. DERG:1, 153-172, İstanbul 3) DOĞANAY,H. 1997, Coğrafya´ya Giriş-1, Genel Yöntemler, İlkeler ve Fiziki Coğrafyaya Giriş, Öz Eğitim yay. 17,İstanbul 4) ERER,S.,1977, Coğrafi Yöntemlerde Yeni Eğilimler ve Coğrafyanın Sınırları, İ.Ü. COĞR. ENST. DERG:20-21, 181-188, İstanbul 5) GÜMÜŞÇÜ, O.; 2012, Coğrafya?ya Davet, Yeditepe Yayınevi, İstanbul 6) LACOSTE Yves, (çev.A.Arayıcı) 1998, Coğrafya Savaşmak İçindir. Özne Yayınları, İstanbul 7) Pattison W. D; (çev. Arı, Y.) 2003, Coğrafya´nın Dört Geleneği; Ege Coğrafya Dergisi, Sayı 12, 119-125 8) ŞAHİN,C. 1998, Coğrafyaya Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.Öğretmen Kitapları Serisi: 1, Ankara. 9) TANOĞLU,A.,1964, Coğrafya Nedir, İ.Ü. COĞR. ENST. DERG:14, 3-14, İstanbul 10) TÜMERTEKİN,E, 1990, Çağdaş Coğrafi Düşüncenin oluşumu ve Paul Vidal de la Blache. İst.Üniv.Ed.Fak.Yay.No:3603. İst |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |