Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış BIY 417 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ UZUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Canlılarda davranış şekilleri ve nedenlerini öğrenme
Dersin İçeriği Davranış bilimin tarihi perspektifi, Davranışın biyolojik temelleri, Davranışın sınıflandırılması, Davranışın incelenmesi, Davranış araştırma yöntemleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Davranış bilminin önemini kavrayabilme Anlatım,
2 Davranış biliminin tarihsel gelişimini öğrenebilme Anlatım,
3 Davranış çeşitlerini ve şekillerinin hayatta kalma mücadelesindeki önemini öğrenebilme Anlatım,
4 Canlı davranışlarının çeşitlerini öğrenebilme Anlatım,
5 Davranış çeşidine sebep olan nedenleri öğrenebilme Anlatım,
6 Davranışın fizyolojisini kavrayabilme Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Davranış Bilimin Tarihi
2 Davranış Nedir?
3 Davranış Organizasyonu
4 Davranış Fizyolojisi
5 Refleksler-İstemsiz Hareketler
6 Davranış Belirleyiciler
7 Davranış Elemanları
8 Gözlem Metodları
9 Ara Sınav
10 Anatomi ve Davranış
11 Toplumsal Davranış
12 Öğrenme ve Avantajları
13 Davranışın Evolusyonu
14 Davranış Genetiği
Kaynaklar
Ders Notu Prof. Dr. Ayla Öber, Hayvan Davranışları-Temel Öğeler, Nobel Yayınları, Ankara, 2007.
Ders Kaynakları Prof. Dr. Ali Demirsoy, Yaşamın Temel Kuralları (Genel Biyoloji, Genel Zooloji), Meteksan AŞ. Ankara, 1992.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5