Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
BENESH MOVEMENT NOTATION I THO 413 7 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ
Dersi Verenler Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ
Dersin Yardımcıları
research assistant Gül Kaplan Ekemen
 
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Students learn about movement writing systems by Benesh Movement Notation, acquire information about rules of these systems, improve their ability to analyze the steps, archive Turkish Folk Dances and create teaching technique through Benesh Movement Notation.
 
Dersin İçeriği
To have knowledge about motion writing systems, to learn and apply the rules of Benesh Motion Notation writing system.
 
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Obtaining theoretical knowledge about motion writing systems 1 - 2 - 4 - 6 - 8 - A - C -
2 - Benesh Motion Notation can be written and read at static stops 1 - 2 - 4 - 6 - 8 - A - C -
3 - To create exercise. 1 - 2 - 4 - 6 - 8 - A - C -
4 - To make motion analysis .. 1 - 2 - 4 - 6 - 8 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 4:Drilland Practice 6:Motivations to Show 8:Group Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Introduction to the Course and Theory of Motion Writing Systems ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
2 Basic Symbols Used in Benesh Motion Writing System ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
3 Foot Positions ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
4 Foot Positions and sample exercise reading ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
5 Step Symbols (Front-Back-Right-Left) Quız ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
6 Step Symbols (Front Verevler-Back Verevler) ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
7 Foot Positions sample exercise writing ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
8 Midterm ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
9 Reading Mixed Step Exercises ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
10 Writing Mixed Step Exercises Quız ENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
11 Creating Mixed Step Exercises ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
12 Hooping and Jumping Symbols ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
13 Foot Mounting Symbols ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
14 Finale Evaluation ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Musicologist; has advanced information which are supported with actual and scientific sources related to his own area and has the ability of using this information in his job and resarches. X
2 has the ability of recognizing the socio-cultural and economic features of the environment he lives in and plan, practise, and direct the suitable teaching and learning procese to these features. X
3 protects social, scientific and ethics rules in the stage of gathering, analysing, interpreting, making heard of informations which became datum source in all Works musicologist worked. X
4 While Turkish folk dance is one arm of stage art; examines it also considering its the place in education area, watches cultural development and takes it up in historical proces. X
5 has authority in music and writing movement musical note. X
6 has the ability of transfering the science and art areas that forms foundation of Turkish folk dance and characteristics of World dance by using the effective communication techniques of public relations to listener who are the experts or not expert. X
7 has the ability of playing an occupation instrument
8 is candidate for science and art expertise in Turkish folk dance and Turkish music area.
9 Has the ability of evaluating and analysing the notions, ideas and datums with scientific methods in folk dance, coreology, music and Turkish national culture area. X
10 X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
Odev 1 20
KisaSinav 1 15
KisaSinav 2 15
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 1 16
Mid-terms 1 1 1
Quiz 2 2 4
Assignment 1 2 2
Final examination 1 2 2
Toplam İş Yükü 73
Toplam İş Yükü /25(s) 2.92
Dersin AKTS Kredisi 2.92
; ;