Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması THO 497 7 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Öğr.Gör. EDA ERTURAL, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin belirli bir konuyu araştırması ve elde ettiği bilgileri sistematik bir şekilde kendi ifadeleriyle yazılı olarak sunması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Konu ve kaynak tespiti, ulaşılan bilgilerin tasnifi, yorumlanması ve yazılı olarak sunulması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Belirli bir konuyu araştırır Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
2 Konu ile ilgili birinci derece kaynaklara ulaşır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Elde ettiği verileri yorumlayıp yazar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Çalışmasını sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Kaynakça oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Danışmanına çalışma taslağı hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konunun muhtemel kaynaklarının tespiti
2 Kaynakların okunması
3 Kaynakların okunması
4 Kaynakların okunması
5 Planın oluşturulması
6 Referans gösterimi
7 Yazımı
8 Yazımı
9 Yazımı
10 Kaynakçanın oluşturulması
11 Danışmanına çalışma taslağını okutması
12 Danışmanın öneri ve düzeltmeleri doğrultusunda yeniden gözden geçirilmesi
13 Tashihlerin yapılması
14 Çalışmaya son şeklinin verilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 10 160
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 244
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,76
Dersin AKTS Kredisi 10