Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
ASMA DAVUL I THO 313 5 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları Res. Asst. Umut Erdoğan
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Improving the playing performance of asma davul.
Dersin İçeriği
The importance of Asma Davul and Local Playing Techniques.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - The sudent can identify Asma Davul with sense organs and make his body prepared. 2 - 4 - 6 - A - C - F -
2 - The student can play the given rhythm notes and can give examples. 4 - 5 - 6 - A - C - F -
3 - The Student can accompany to the local melody with Asma Davul 4 - 5 - 6 - A - C - F -
4 - With the skills the student gained, he can decipher and play the rhythm notes that he saw for the first time. 4 - 5 - 6 - A - C - F -
5 - The student can compose a new rhythm with the motor skills he gained 4 - 5 - 6 - A - C - F -
Öğretim Yöntemleri: 2:Question-Answer 4:Drilland Practice 6:Motivations to Show 5:Demonstration
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 General overview to Asma davul instrument and Asma Davul notation Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
2 Local Zeybek Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
3 Local Zeybek Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
4 Local Halay Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
5 Local Halay Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
6 Local Bar Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
7 Local Bar Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
8 Local Karşılama Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
9 Local Karşılama Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
10 Local Horon Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
11 Local Horon Rhythms Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
12 Exercises Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
13 Exercises Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
14 Exercises Yılmaz, Kerem Cenk. Asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Musicologist; has advanced information which are supported with actual and scientific sources related to his own area and has the ability of using this information in his job and resarches. X
2 has the ability of recognizing the socio-cultural and economic features of the environment he lives in and plan, practise, and direct the suitable teaching and learning procese to these features. X
3 protects social, scientific and ethics rules in the stage of gathering, analysing, interpreting, making heard of informations which became datum source in all Works musicologist worked. X
4 uses informatics and communication technologies that his area require. Has information about computer software and hardware related to his area X
5 While Turkish folk dance is one arm of stage art; examines it also considering its the place in education area, watches cultural development and takes it up in historical proces. X
6 has authority in music and writing movement musical note. X
7 has the ability of transfering the science and art areas that forms foundation of Turkish folk dance and characteristics of World dance by using the effective communication techniques of public relations to listener who are the experts or not expert. X
8 has the ability of playing an occupation instrument X
9 is candidate for science and art expertise in Turkish folk dance and Turkish music area. X
10 Has the ability of evaluating and analysing the notions, ideas and datums with scientific methods in folk dance, coreology, music and Turkish national culture area. X
11 X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
Odev 1 20
PerformansGoreviUygulama 1 15
PerformansGoreviUygulama 2 15
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 8 8
Assignment 1 10 10
Performance Task (Application) 2 8 16
Final examination 1 8 8
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü /25(s) 5.52
Dersin AKTS Kredisi 5.52
; ;