Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kimya KIM 111 1 3 + 2 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT TUNA
Dersi Verenler Doç.Dr. CAN SERKAN KESKİN, Prof.Dr. ARİF BARAN, Doç.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL, Doç.Dr. MURAT TUNA, Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM, Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN, Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ, Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI, Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, Doç.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bilimin diğer bir çok alanıyla ve insanın uğraştığı bir çok alanla ilgisi olan kimya dersinin öğrencilere teorik olarak kavratılması.

Dersin İçeriği

Madde ve Özellikleri, Atomun yapısı ve özellikleri, Periyodik tablo ve özellikleri, Kimyasal Reaksiyonlar ve hesaplamlar, Gazlar, Sıvılar, Sulu çözeltiler ve karışımlar, Katılar, Kimyasal kinetik, Kimyasal denge, Asitler ve bazlar Termodinamik, Elektrokimya.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Madde ve özellikleri, atomun yapısı ve periyodik sistemi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları kavrar ve Lewis yapısını oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Kimyasal reaksiyonları tamamlar ve hesaplamalarını yapar. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini kavrar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
5 Çözelti hazırlama, titrasyon v.b. deneyleri laboratuvarda uygulayarak sonuçlarını yorumlar ve raporlar. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
6 Reaksiyon hızı ifadesini kavrar ve hesaplar. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
7 Kimyasal denge ve kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
8 Kimyasal tepkime ısısı veya enerjisi terimlerini kavrar ve hesaplar. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
9 Elektrokimya temel bilgilerini kavrar ve ilgili hesaplamaları yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Madde ve Özellikleri [2] Sayfa 1-24
2 Atomun Yapısı ve Özellikleri [1] Sayfa 33-54
3 Periyodik Tablo ve Özellikleri [1] Sayfa 356-386
4 Kimyasal Bağlar [2] Sayfa 65-88
5 Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar [1] Sayfa 107-137
6 Gazlar [2] Sayfa 97-128
7 Sıvılar [2] Sayfa 131-143
8 Sulu Çözeltiler ve Karışımlar [2] Sayfa 143-162
9 Katılar [2] Sayfa 165-181
10 Kimyasal Kinetik [2] Sayfa 183-205
11 Kimyasal Denge [2] Sayfa 207-249
12 Asitler ve Bazlar [2] Sayfa 207-249
13 Termodinamik [2] Sayfa 251-281
14 Elektrokimya [2] Sayfa 283-300
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Petrucci, H.R., Harwood, S.W.,Genel Kimya,Çev. Uyar.T., Palme Yayıncılık, 2002, Ankara.
[2] Aydın, A.O., Sevinç, V., Şengil, İ.A., Temel Kimya, Aşiyan Yayınları, 2001, Adapazarı

Ders Kaynakları

[3] Erdik, E., Sarıkaya, Y.,  Temel Üniveriste Kimyası, Gazi Kitapevi, 2014.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi X
5 Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi X
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi X
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. İş Sağlığı ve Güvenliği 0
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6