Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Drama ELT 110 2 4 + 4 6 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SEBAHAT ŞAHİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ali İLYA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

* Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek.
Yaratıcılık, Drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama,
doğaçlama vb.temel kavramları kavrama
İngilizce öğretmeninde dramayı sınıfta uygularken sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları
kavrama.
Drama dersinin amaçlarını kavrama ve öğretim programını tanıma.
Çocuk ve ergenlerin tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması
gerektiği konusunda anlayış kazandırma.
Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiyedeki uygulamalara yönelik
bilgileri kavrama.
İngilizce derslerinde bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama.
İngilizce dersinde drama yöntemi yürütülecek bir dersi tasarımlama ve uygulama becerisi kazanma

Dersin İçeriği

Drama, genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalarla (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) yaratıcı
dramanın bir ders, bir yöntem ve sanat eğitimi-estetik alan olduğunu, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle veren,
İngilizce öğretmenin yaratıcı drama yöntemini kullanmadaki sorumlulukları üzerinde duran, öğrencilerin
zihinsel, duyuşsal ve devinişsel olarak tümel gelişiminde yaratıcı dramanın etkililiğini vurgulayan, oyun ve
drama ilişkisinin önemine değinen, uygulamalı çalışmalar yaptırılarak öğrencilere bilgi ve beceri kazandıran bir
derstir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dramayı uygulama becerilerini kazanır. Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
2 Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
3 Drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
4 Yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
5 Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
6 Duygularını sözel, bedensel ya da yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanır. Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
7 Kendinde karşı güven duygusunu geliştirir Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
8 Kendine karşı olan saygıyı arttırır. Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar,
9 Empati becerisini geliştirir. Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar,
10 Sosyalleşir ve kendini değişik yönleri ile tanır. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
11 Yaratıcı drama öğretimi yapabilmek için belli yeterliğe sahip olunması gerektiğini kavrar Anlatım, Gösterip Yaptırma,
12 Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgileri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
13 Demokratik tutum ve davranışını geliştirme becerileri kazanır. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
14 Bir ekip bilinci içerisinde üretme becerilerini kazanır. Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
15 Yaratıcı drama dersi ile tiyatro çalışmaları arasındaki farkları ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı
2 Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/ drama uygulamaları
3 Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar
4 Yaratıcı dramanın özellikleri/ drama uygulamaları
5 Yaratıcı dramanın öğeleri/ drama uygulamaları
6 Yaratıcı dramanın boyutları/ drama uygulamaları
7 Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiyedeki tarihçesi/ drama uygulamaları
8 Yaratıcı drama alanındaki öncüler/ drama uygulamaları
9 Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması/ drama uygulamaları
10 Duyu, güven çalışmaları/ drama uygulamaları
11 Uyum, gözlem çalışmaları/drama uygulamaları
12 Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları/ drama uygulamaları
13 Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama/ drama uygulamaları
14 Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. / drama uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mübeccel Gönen, Nursel Uyar Dalkılıç. Çocuk Eğitiminde Drama: Yöntemler ve Uygulamalar

Aysel Çağdaş, Huriye Albayrak, Semra Cantekinler. Okul Öncesi Eğitiminde Dramatik Etkinlikler

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 194
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,76
Dersin AKTS Kredisi 8