Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye'nin Ekonomik Yapısı SBE 013 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ekonomiye dair temel kavramların tanıtılması ve  Türkiye’nin makroekonomik yapısının sosyal bilgiler öğretiminin (üretim, tüketim ve dağıtım öğrenme alanı başta olmak üzere) çeşitli öğrenme alanları ile ilişkilendirilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Ekonomiye dair temel kavramlar; Türkiye’nin makroekonomik yapısı; sosyal bilgiler öğretiminin (üretim, tüketim ve dağıtım öğrenme alanı başta olmak üzere) çeşitli öğrenme alanları ile ilişkili bilgi, beceri öğretimi ve uygulama örnekleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İktisadın temel kavramlarını öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Temel makroekonomi ilkelerini anlamak Anlatım, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Anahtar makroekonomik değişkenleri ve bu değişkenlerin ölçümlerini öğrenmek Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Türkiye ekonomisinde uygulanan politikaların teorik arka planını ortaya koymak
5 Türkiye ekonomisine ilişkin güncel gelişmeleri değerlendirebilmek Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İktisada Giriş Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
2 Makro İktisat Ve Mikro İktisat Çalışma Alanları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
3 Makro İktisadi Göstergelerin Öğrenilmesi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
4 Türkiye Ekonomisine Giriş Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
5 Türkiye Ekonomisi’nin Tarihsel Gelişimi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
6 Türkiye Ekonomisinin Yapısı ve Sanayi Politikası Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
7 Türkiyenin Planlı İktisadı Kalkınma Dönemleri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
8 1980 Sonrası Sanayileşme Politikası Ve Temel Sektörler Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
9 Türkiye’nin Para Ve Mali Politika Uygulamaları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
10 Liberalizasyon Politikaları Ve Yapısal Uyum Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
11 Türkiye’nin Kamu Sektöründeki Büyüme Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
12 Özelleştirme Politikası Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
13 Dış Ticaret Ve Avrupa Birliği Politikaları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
14 Türkiye’nin Makroekonomik Performansı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Konuya ilişkin kitaplar ve akademik çalışmalar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. X
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. X
3 Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. X
4 Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. X
5 Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. X
6 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular X
7 Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. X
8 Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar X
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir X
10 Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
11 Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir X
12 Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. X
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
15 Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)