Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyoloji II FBE 205 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri

BİYOLOJİ 1

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK
Dersi Verenler Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hayvansal organizmaların sahip oldukları organ sistemlerinin yapılarını tanıtmak ve çalışma mekanizmalarını açıklamak.

Dersin İçeriği

Metabolizmaya giriş, hücre solunumu ve fermantasyon; fotosentez; hücre solunumu ve fotosentezin karşılaştırılması; hayvan yapı ve işlevi; üreme sistemi, hayvanlarda eşeysiz ve eşeyli üreme; hayvanlarda beslenme ve sindirim, hayvanlarda beslenme mekanizmaları; hayvanlarda dolaşım sistemi, açık ve kapalı dolaşım sistemine sahip hayvanların karşılaştırılması, kalp, damar ve kan yapılarının incelenmesi; hayvanlarda gaz alışverişi, solunum yüzeyleri, solunum organları ve solunum mekanizmaları; hayvanlarda boşaltım sistemi, ozmoregülasyon, boşaltım ürünlerinin karşılaştırılması ve boşaltım sistemlerindeki çeşitlilik; hayvanlarda sinir sistemi, sinir sistemi çeşitleri, merkezî ve çevresel sinir sistemi; duyusal mekanizmalar, işitme ve denge, görme, koklama ve tat alma, dokunma; endokrin sistem, hormonlar, geri bildirimler, hormonların işlevleri; hayvanlarda destek ve hareket sistemleri, dış ve iç iskelet, kemik çeşitleri, eklemler, kas çeşitleri ve kasılma mekanizması ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hücre solunumu ve fotosentez olaylarını açıklar ve ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
2 Hayvanlarda eşeyli ve eşeysiz üremeyi açıklar ve karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
3 Hayvanlarda beslenme mekanizmaları ve sindirimi açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
4 Hayvanlarda dolaşım çeşitlerini, yapılarını ve işlevlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
5 Hayvanlarda gaz alışverişini hangi yapılarla nasıl gerçekleştiğini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
6 Hayvanlarda boşaltım sistemlerini ve ürünlerini karşılaştırarak açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
7 Hayvanlarda sinir sistemlerini ve duyusal mekanizmaları, yapı ve işleri ile açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
8 Endokrin sistemin yapı ve işlevlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Hayvanlarda destek ve hareket sistemlerinin yapılarını ve işlevlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Neil A. Campbell-Jane B. Reece. Biology (Çeviri Ed. Gündüz E., Demirsoy A., Türkan İ) 6. Baskı 2006, Palme Yayıncılık, Ankara.

[2] William T. Keeton,  James L. Gould ve Carol Grant Gould (Çeviri Ed. Ali Demirsoy ve İsmail Türkkan) Palme Yayıncılık, Ankara.

[3] Demirsoy A. Yaşamın Temel Kuralları. Cilt I-II 2. Baskı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları A/52. 1985, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doğa bilimleri ile ilgili ( fizik, kimya, biyoloji, matematik, astronomi, yer bilimi) kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar.
2 Doğa bilimleri ile ilgili olay ve olguların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar
3 Doğa bilimlerine ilişkin olay ve olguları anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak deneyler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemlerin çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir.
5 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
6 Fen konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır.
7 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular.
8 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir.
9 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar
10 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
11 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir.
12 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir.
13 Türk milli eğitim sistemini ve tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir.
14 Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşleri ve etik ve ahlaki değerleri bilir.
15 Türkçe'yi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder.
16 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir.
17 Fen öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir.
18 Fen eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 8 8
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4