Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | ECE 014 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınıf içi öğrenmelerin uygun yöntemlerle değerlendirilmesi bilgi ve deneyimini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde çocuğu tanıma ve değerlendirmenin amacı ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bireysel farklılıklar ve erken çocukluk döneminde gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Erken çocukluk döneminde kullanılan tanıma ve değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerine yönelik edindiği teorik bilgiyi kullanarak çocukları değerlendirir ve raporlaştırır. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler ve planlama çalışmaları | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Çocuğu tanımanın amacı, önemi ve ilkeleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Bireysel Farklılıklar Ve Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Etkileyen Etmenler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Gözlem tekniği | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Gözlemsel Veri Toplama ve Kayıt: Anektod Kayıtları, Sistematik Kayıt, Zaman Örnekleme, Olay Örnekleme. | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Gözlem Tekniği ve Örnekleri: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Oran Skalaları | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Portfolyo-Dokümantasyon | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi sınav | |
9 | Projektif Teknikler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Projektif Teknikler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Sosyometri, Drama-Oyun Yoluyla Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Alternatif Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Dinamik Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | McMillan, H. J. (2015) Sınıf içi değerlendirme. Konya: Eğitim yayınevi. Küçük, M. ve Geçit, Y. (Editörler), 2012; Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel yayıncılık Karip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Yayıncılık, Ankara Miller, M. D., Linn, R., & Gronlund, N. (2009). Measurement and evaluation in teaching. New Jersey, Pearson Education, Inc Airasian, P. W., and Russell, M. K. (2008) Classroom Assessment: Concepts and Applications. New York: Mc Graw- Hill Higher Education. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | ||||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | ||||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | ||||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | ||||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | ||||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | ||||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | ||||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |