Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | ECE 012 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının tedavi gören çocukların eğitim süreci hakkında temel bilgiyi kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hastane ve hastalık ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Hasta çocuk ile ilgili temel gelişimsel özellikleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Hasta çocuğa yönelik etkinlik planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Hasta çocuk ve aile etkili iletişim kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Hastane ve hastalık hakkında genel bilgi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Hastanede yatan çocukların gelişimsel özellikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Hasta çocukların duygusal özellikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Hastaneye hazırlık süreci | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıliçi sınav | |
9 | Cerrahi uygulamalar ve ölümcül hastalığı olan çocuklar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun ve müzik etkinlikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Hastanede yatan çocuklara yönelik sanat ve drama uygulamaları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Hastanede yatan çocuklara yönelik matematik ve hikaye etkinlikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Hastane okulları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | ||||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | ||||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | ||||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | ||||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | ||||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | ||||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | ||||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |