Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi ECE 012 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının tedavi gören çocukların eğitim süreci hakkında temel bilgiyi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hastane ve hastalık ile ilgili temel kavramları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Hasta çocuk ile ilgili temel gelişimsel özellikleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Hasta çocuğa yönelik etkinlik planlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Hasta çocuk ve aile etkili iletişim kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Hastane ve hastalık hakkında genel bilgi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Hastanede yatan çocukların gelişimsel özellikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Hasta çocukların duygusal özellikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Hastaneye hazırlık süreci Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıliçi sınav
9 Cerrahi uygulamalar ve ölümcül hastalığı olan çocuklar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun ve müzik etkinlikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Hastanede yatan çocuklara yönelik sanat ve drama uygulamaları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Hastanede yatan çocuklara yönelik matematik ve hikaye etkinlikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Hastane okulları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively.
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them.
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field.
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it.
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4