Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi | ECE 008 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocuklukta duyu eğitimi konusunda bilgi ve deneyim |
Dersin İçeriği | Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde du-yusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eği-tim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beyin ve beyin gelişimi hakkında bilgisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Beyin ve öğrenme ilişkisini anlatır | Beyin Fırtınası, | |
3 | Normal gelişim gösteren bebeklerin gelişim özelliklerini bellirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. | Beyin Fırtınası, | |
5 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. | Beyin Fırtınası, | |
6 | Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimi açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimsel materyalleri hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim Kavramı | |
2 | Beyin ve beyin gelişimi | |
3 | Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri | |
4 | Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri | |
5 | Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri | |
6 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde gelişimsel değerlendirme ve izlem | |
7 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde erken müdahale | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duyu Gelişimi, duyuların gelişim özellikleri | |
10 | Gelişim kuramları ve eğitim programlarında duyu gelişimi | |
11 | Özel gereksinimli bebekler ve çocuklarda duyu gelişimi | |
12 | Prematüre bebekler ve duyu gelişimi | |
13 | Duyuları destekleyici ortam ve duyu materyalleri | |
14 | Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde duyusal deneyimler ve etkinlikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ed.Bıçakçı Yıldız M., Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Eğiten Kitap.Ankara: 2019 ISBN: 978-605-4757-94-7 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | X | |||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 60 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |