Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları ECE 006 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, erken çocukluk eğitiminde geleneksel çocuk oyunlarına ilişkin temel kavramları ve oyunların özelliklerini kavrayarak erken çocukluk eğitiminde uygulama becerilerini kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halk bilimi ve genel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Kültürün tanımı ve temel ilkelerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Türk kültüründe ve Dünyada geleneksel çocuk oyunlarını tanımlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Geleneksel çocuk oyunların kültürel değerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özelliklerini tanımlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özelliklerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygular Deney ve Laboratuvar, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halk bilimi ve genel kavramlar.
2 Kültürün tanımı ve temel ilkeleri
3 Türk kültüründe geleneksel çocuk oyunları
4 Dünyada geleneksel çocuk oyunları
5 Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değeri
6 Geleneksel çocuk oyunların kültürel değeri.
7 Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma;
8 Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı ve eğitimsel önemi.
9 Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özellikleri.
10 Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özellikleri.
11 Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunlarının kültürel değerleri kazandırmadaki önemi.
12 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi.
13 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygulama.
14 Genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Onur, B. (1992). Tarih boyunca oyunlar ve oyuncaklar. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C:25 S:2 ss.365-386

Onur, Bekir (1997). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1

Güvenç, B. (1997). Çocuk ve Kültür, Bekir Onur (Ed.). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1 ss.15-30

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 2 32 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 14 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Performans Görevi (Seminer) 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4