Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları | ECE 006 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, erken çocukluk eğitiminde geleneksel çocuk oyunlarına ilişkin temel kavramları ve oyunların özelliklerini kavrayarak erken çocukluk eğitiminde uygulama becerilerini kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halk bilimi ve genel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Kültürün tanımı ve temel ilkelerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Türk kültüründe ve Dünyada geleneksel çocuk oyunlarını tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Geleneksel çocuk oyunların kültürel değerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özelliklerini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özelliklerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygular | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halk bilimi ve genel kavramlar. | |
2 | Kültürün tanımı ve temel ilkeleri | |
3 | Türk kültüründe geleneksel çocuk oyunları | |
4 | Dünyada geleneksel çocuk oyunları | |
5 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değeri | |
6 | Geleneksel çocuk oyunların kültürel değeri. | |
7 | Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; | |
8 | Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı ve eğitimsel önemi. | |
9 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özellikleri. | |
10 | Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özellikleri. | |
11 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunlarının kültürel değerleri kazandırmadaki önemi. | |
12 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi. | |
13 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygulama. | |
14 | Genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Onur, B. (1992). Tarih boyunca oyunlar ve oyuncaklar. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C:25 S:2 ss.365-386 Onur, Bekir (1997). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1 Güvenç, B. (1997). Çocuk ve Kültür, Bekir Onur (Ed.). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1 ss.15-30 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | X | |||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 32 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |