Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi ECE 005 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Erken Çocuklukta Gelişim I-II

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Kölemen

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi ile ilgili kavramsal düzeyde öğrenmeyi gerçekleştirmektir.

Dersin İçeriği

Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Davranışın tanımını, davranış gelişiminin kuramsal temellerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
2 Sosyal beceri ve değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolünü bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
3 okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlikleri kavrar. Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Sosyal becerilerin değerlendirilmesi konusunda yöntemleri bilir. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Problem davranışların sınıflandırılması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıliçi sınav
9 Sosyal beceri ve problem Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi pegem Yayınları Durmuş ASLAN

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them.
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it.
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 3 1 3
Kısa Sınav 2 8 16
Final 1 15 15
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4