Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Medya ECE 002 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde Şenöz

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Bu dersin temel amacı; öğrencilerin çocuk ve medya arasındaki ilişkiyi anlamalarını, medyanın çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerindeki rolünü ve çocuklara yönelik medya araçlarının temel özelliklerini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Çocukta medya algısı, medyanın çocuk eğitimine katkısı, medyanın çocuk gelişimine etkisi, Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri, çizgi filmler)

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocukta medya algısını öğrenir.
2 Medyanın çocuk eğitimine katkısını öğrenir.
3 Medyanın çocuk gelişimine etkilerini öğrenir.
4 Çocuklara yönelik medya araçlarının özelliklerini kavrar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel tanıtım ve bilgilendirme
2 Çocukta medya algısı Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Medyanın çocuk eğitimine katkısı Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Medyanın çocuk gelişimine etkileri Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi Sınav
9 Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çizgi filmler) Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çizgi filmler) Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çizgi filmler) Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively.
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them.
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge.
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödev 2 20 40
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4