Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karakter ve Değer Eğitimi | ECE 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocuklukta karakter ve değer eğitimi konusunda temel bilgi, kavram ve özelliklerini öğrenerek uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insa-ni-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ahlak gelişiminin özelliklerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Karakter ve değer kavramlarının temel özelliklerini açıklar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Karakter ve değerler eğitiminin temel özelliklerini kavrar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması ile ilgili yaklaşımları bilir | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitimi yaklaşımlarını bilir | Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
7 | Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi ile ilgili yöntemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlak ile ilişkili kavramlar | |
2 | Ahlak felsefesinin temel özellikleri | |
3 | Psikolojide Ahlak gelişimi | |
4 | Karakter ve değer kavramları | |
5 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları | |
6 | Karakter eğitiminin tarihi temelleri | |
7 | Karakter eğitimin felsefi temelleri | |
8 | Karakter eğitimin toplumsal temelleri | |
9 | Karakter eğitimin psikolojik temelleri | |
10 | Karakter eğitimi yaklaşımları | |
11 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitim yaklaşımları | |
13 | Karakter eğitiminde aile, okul ve öğretmenin rolleri. | |
14 | Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ömeroğlu, E. (2020) Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi Teoriden Uygulamaya, Pegem Akademi Yayıncılık.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | X | |||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 33 | 66 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |