Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi | ECE 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde sanat eğitimi konusunda temel kavram bilgilerini kazandırmak ve sanat temelli oyun etkinlikleri gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Sanatın tanımı ve işlevi; sanat eğitimi tarihi; çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi; bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eği-timinin tanımı ve önemi; gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri; okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler; müzede sanat eğitimi; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitimi ile ilgili kuram ve uygulamalar; çocukların yaratıcı ifade becerileri-ni ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde sanatın eğitimdeki yeri ve önemini açıklar. Sanat eğitiminin kişiliğe etkisini ve yaş dönemlerine göre gelişimini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Erken çocukluk döneminde sanat eğitimi için uygun yaklaşım ve materyalleri analiz eder. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Erken çocukluk dönemine uygun sanat eğitimi yöntem ve teknikleri uygular. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Sanatın tanımı, işlevi ve estetik | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Erken çocukluk döneminde sanat eğitimin yeri ve önemi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Sanat eğitiminin erken çocukluk dönemindeki gelişimi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Erken çocuklukta sanat eğitimi yöntem ve teknikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Erken çocuklukta sanat eğitimi yöntem ve teknikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Sanat akımları ve çocuk | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Kostüm ve maske tasarımı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Yıl içi sınav | |
10 | Okul dışı ortamlarda sanat eğitimi etkinlikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Sanat eğitimi ve yaratıcılık | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Erken çocukluk dönemine uygun sanat etkinlikleri hazırlama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Erken çocukluk dönemine uygun sanat etkinlikleri hazırlama uygulama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Erken çocukluk dönemine uygun sanat etkinlikleri hazırlama uygulama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş, Şişman Ahmet, Yaz Yayınları, İstanbul, 2006, 2. Sanat ve Eğitim, Yaratıcılık Temel Sanat Kuramları, Sanat Eleştirisi yaklaşımları, Ütopya Yayınları, 2004, Ankara, 3. Resim-İş öğretmen Kılavuzu, İlköğretim I. Kademe, MEB İstanbul, 1997, 4. Neriman Aral, Gökhan Duman (ÇEV.) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi/Nobel Yayıncılık, 2014 5. Nilgün Cevher Kalburan, Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, 2011, 6. Tülay Üstündağ, Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem (2002), 7. Fatma Ülkü Yıldız, Tülay Şener, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayıncılık, 2003, 8. Üzeyir Ogurlu, Fatih Kaya, Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek, Eğiten Kitap, 2015, 9. Ayşe Turla, Çocuğum Daha Yaratıcı Olabilir mi?, (2004), 10. Elif Çelebi Öncü (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Pegem Akademi (2015). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | ||||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | ||||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | ||||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | ||||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | ||||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | ||||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |