Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | ECE 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KÜRŞAD GÜLBEYAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Notaları ve enstrümanları kullanarak öğrencilere müzik bilgisi kazandırabilme. |
Dersin İçeriği | Müzik öğretim yöntem ve teknikleri, nota öğretimi teknikleri, ritm ve melodiden yararlanarak orf çalgılarıyla çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, çalgının şarkı öğretiminde etkili kullanımı, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi, müzik-estetik ilişkisi ile müziksel beğeninin geliştirilmesi, müzik dersi etkinliklerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi, İlköğretim müzik programı ile ilgili etkinlik uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuklara uygun şarkıları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çocuklara şarkı öğretim yöntem ve tekniklerine örnekler verir. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müziğin tarihsel gelişimi | |
2 | İlköğretimde müziğin önemi ve amacı | |
3 | Çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar | |
4 | Müziği değişik materyallerle öğretme yöntemleri | |
5 | Müzikte ölçüler | |
6 | Müzikte ritm ögesi, ezgi ve özellikleri | |
7 | İlköğretim düzeyindeki çocuk şarkılarının özellikleri | |
8 | Çocuklarda ses dönemleri | |
9 | Arasınav | |
10 | Tartım çalışmaları | |
11 | Nota çalışmaları | |
12 | Oyunlu çocuk müziği örnekleri | |
13 | Sayışma, tekerleme, ninni ve okul şarkıları | |
14 | Bir oktav ses ve seslerin flüt/ukulele ile öğretilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Müzik 2 (Prof. Dr. Salih AKKAŞ) |
Ders Kaynakları | Müzik 2 (Prof. Dr. Salih AKKAŞ) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | X | |||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
Toplam | 75 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |