Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ECE 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde Şenöz

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı 36-72 aylar arasındaki çocukların; sosyo-duygusal, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim alanlarına özgü gelişimsel özelliklerini kazandırmaktır. 

Dersin İçeriği

36-72 aylık çocukların sosyo-duygusal, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişim ile ilgili temel kuramları öğrenir,
2 Gelişim Alanlarını bilir birbirleri ile ilişkisini değerlendirir.
3 Gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar.
4 36-72 aylar arasındaki çocukların gelişimsel özelliklerini açıklar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 36-72 ay çocukların genel özellikleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Çocuğun gelişim alanları (Sosyo Duygusal) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Çocuğun gelişim alanları (Sosyo Duygusal) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Çocuğun gelişim alanları (Kişilik) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Çocuğun gelişim alanları (Kişilik) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Çocuğun gelişim alanları (Ahlak) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi Sınav
9 Çocuğun gelişim alanları (Cinsel) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Mikro eğitim - çocuğun gelişim alanları (Sosyo Duygusal) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Mikro eğitim - çocuğun gelişim alanları (Kişilik) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Mikro eğitim - çocuğun gelişim alanları (Ahlak) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Mikro eğitim - çocuğun gelişim alanları (Cinsel) Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları, güncel ders kitapları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively.
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them.
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school.
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it.
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge.
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5