Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seçmeli II : Öğrenme Güçlükleri RPD 343 5 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol UĞUR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

(YÖK Kur tanımı alınmıştır.)
Öğrenme güçlüklerinin tanınması sınıflandırılması ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarla çalışma becerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenme güçlükleri hakkında genel bilgi edinir Anlatım,
2 öğrenme güçlükleriyle özgün öğrenme arasındaki farkları bilir Anlatım,
3 Zihinsel Engeller hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Öğrenme Güçlüklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Dil Ve Konuşma Bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap,
6 İşitme Güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap,
7 Görme Güçlüklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap,
8 disleksi disgrafi ve diskalkuli hakkında bilg,i sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap,
9 Otizm hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel Eğitim Kavramının Temeli
2 Özel Eğitimin İlkeleri
3 Erken Eğitim Ve Adaptasyon
4 Zihinsel Engeller
5 Zihinsel Engeller
6 Öğrenme Güçlükleri
7 Ara sınav
8 Dil Ve Konuşma Bozuklukları
9 İşitme Güçlükleri
10 Görme Güçlükleri
11 Duygusal Ve Davranışsal Bozukluklar
12 Otizm
13 Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi
14 Konuşma ve Dil Engelli Çocuklar ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

KULAKSIZOĞLU Adnan, Farklı Gelişen Çocuklar, Epilson Yayıncılık, 2003, İstanbul.
KIRCAALİ G. İftar, TEKİN E.İftar, ERBAŞ Dilek, İşlevsel Değerlendirme (Davranış Sorunlarıyla Başa Çıkma ve Uygun Davranışlar Kazandırma Süreci),2004.
Özsoy, Y,.Özyürek, M,.ve Eripek, S,.Özel Eğitime Giriş, Karatepe Yayıncılık, Ankara, 1996

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin farkındadır. X
2 Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alan terminolojisini anadilin dil bilgisi kurallarına sadık kalarak kullanır. X
3 Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili duygu, düşünce ve olguları her türlü kültürel ve sosyal bağlamda ifade edebilecek dilsel etkileşimde bulunur
4 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını belirleyebilecek dilsel etkileşimde bulunur.
5 Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. X
6 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlar ile olumlu kabul çerçevesinde iletişim kurar. X
7 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanıyla ilgili araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve her birini açıklar. X
8 Mesleki danışmalık yardım sürecinde kullanılacak ölçme araçlarını amaçına uygun kullanır. X
9 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili elde ettiği araştırma sonuçlarını amaca uygun şekilde yorumlar.
10 Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları bilir. X
11 Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları amaçları doğrultusunda etkin kullanır.
12 Çeşitli iletişim araçlarını kullanarak rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili bilgi, görüş ve önerilerini etkili şekilde ifade eder.
13 Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını planlar.
14 Danışana ve duruma özgü koşulları psikolojik danışma sürecini planlarken dikkate alır.
15 Hizmet verdiği kurumun değişen ihtiyaçlarına uygun önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini gerçekleştirir.
16 Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını yürütür ve sonlandırır.
17 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sosyal kaynaklarıından destek talep eder.
18 Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir ve bu kapsam çerçevesinde okul paydaşlarına hizmet sunar.
19 Gelişim, öğrenme ve kişilik kuramlarını referans alarak danışanların problemlerini bilimsel bir bakış ile çerçevelendirir.
20 Ulusal ya da yerel çapta meydana gelebilecek travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar.
21 Psikolojik yardım sürecini yürütürken manevi ve evrensel değerleri gözetir.
22 Rehberlik hizmetlerini etkili yürütebilmek için öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve iş birliği kurar.
23 Çeşitli uyum bozukluklarına sahip öğrencilerin tespit edilmesi, müdahale planının geliştirilmesi, uygulama ve izleme süreçlerini gerçekleştirir.
24 Bireysel ve grupla psikolojik danışma yapabilme becerisini bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını planlar.
25 Bireysel ve grupla psikolojik danışma yaparken bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır.
26 Yaşam dönemlerinde ortaya çıkabilecek gelişimsel krizlerin sağaltımına yönelik bir rehberlik programını uygular.
27 Rehberlik ve psikolojik danışma alanının etik ilkerine sadık kalarak olumlu kabul çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır
28 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını dikkate alarak grupla ya da bireysel psikolojik danışma gerçekleştirir.
29 Demokratik ve aktif katılım kararlılığına sahip bir şekilde sosyal yaşama dahil olur.
30 Mesleki etik ilkelere riayet ederek farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlara uygun psikolojik danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır.
31 İnsan ilişkileri ve iletişimin temel ilkelerine uygun mesleki tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
Dersin AKTS Kredisi 4