Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seçmeli I (Eğitim Tekn. Kuramsal Temelleri) BTE 317 5 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ONUR İŞBULAN
Dersi Verenler Doç.Dr. ONUR İŞBULAN,
Dersin Yardımcıları

Öğr. Gör. Selçuk Sırrı Tercan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri alanında öğretmenlik yapacak bireylerin alanla ilgili felsefi bakış açısı kazanmaları için kuramsal tarihi ve bilgileri öğrenmeleri, araştırmaları, paylaşmaları ve tartışmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Teknoloji tanımı, insanlık ve eğitim tarihinde teknolojinin yeri ve önemi. Eğitim teknolojisi kavramının ortaya çıkmasına neden olan gereksinim ve gelişmeler. Eğitim teknolojisi kavramının tarihsel gelişimi, günümüzde nasıl anlaşıldığı? Eğitim teknolojisine yön veren görüşler ve çalışmalar. Eğitimle ilgili paradigmalar. Davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşım ve bu yaklaşımlara göre eğitim teknolojisinin değişen rolü. Hangi yaklaşım ne zaman etkili, öğrenci proje sunumları ve tartışmalar. Eğitim teknolojisi öğrenmenin daha etkili, çekici ve verimli olmasını nasıl sağlar konusuyla ilgili sunumlar ve tartışmalar. Eğitim teknolojisinin gelecekteki durumu, yönelimleri konusunun tartışılması. Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim teknolojisi kavramının ortaya çıkmasına neden olan bilimsel akımları anlatır. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Eğitim teknolojisinin beslendiği disiplinleri sayar ve bu disiplinlerle eğitim teknolojisi arasındaki ilişkileri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Eğitim teknolojisini işlevsel olarak tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Eğitim teknolojisi ile eğitim bilimleri arasındaki etkileşimi açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Eğitim teknolojisinin eğitim açısından yerini ve önemini anlatır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
6 Eğitim teknolojisinin geleceğe yönelik rolünü tahmin eder. Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsanlık ve eğitim tarihi içinde teknolojinin yeri ve anlamı. 1-11. sayfalar
2 Eğitim teknolojisi kavramının çıkışına neden olan gereksinim ve gelişmeler. 12-27. sayfalar
3 Eğitim teknolojisinin tanımsal gelişimi, günümüzde eğitim teknolojisi tanımı. 28-42. sayfalar
4 Eğitim teknolojisine yön veren felsefi görüşler. 28-42. sayfalar
5 Eğitim teknolojisi kavramını etkileyen kuramsal çalışmalar. 49-57. sayfalar
6 Eğitimle ilgili paradigmalar. 58-72. sayfalar
7 Davranışçı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü 73.-112. sayfalar
8 Bilişçi yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü 117-133. sayfalar
9 Yapılandırmacı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü 139-147. sayfalar
10 Hangi yaklaşım ne zaman, nerede etkili öğrenci projeleri 1 (Davranışçılık Bilişçilik) 148-157. sayfalar
11 Hangi yaklaşım ne zaman, nerde etkili öğrenci projeleri ve tartışmalar 2 (Yapıcılık) 163-178. sayfalar
12 Eğitim teknolojisi daha etkili verimli ve çekici öğrenmeyi nasıl sağlar? Sunumlar ve tartışma. 179.-197. sayfalar
13 Eğitim teknolojisinin gelecekteki yönelimi. 198-214. sayfalar
14 Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu

 

 

Ders Kaynakları

[1] Alkan, C. (1996). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı yayıncılık.

[2] Çağıltay, K., & Göktaş, Y. (2013). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, 1. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4