Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Yeni Yönelimler SNF 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Dursun AKSU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilim, teknoloji ve öğrenme alanlarında kaydedilen gelişmelere bağlı olarak eğitimdeki yeni yönelimlerin farkına varma.

Dersin İçeriği

Öğrenme kuramları. Öğrenme ve öğretme. Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları.
Aktif öğrenme. Proje tabanlı öğrenme. Probleme dayalı öğrenme. Çoklu zeka kuramı.
Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenci merkezli yaklaşımların uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenme öğretme kuramlarını bilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Öğrenme öğretme kuramlarını değerlendirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Öğrenme öğretme sürecinde aktif öğrenmeyi uygular. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Öğrenme öğretme sürecine ilişkin etkinlikler geliştirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
5 Etkinlikleri öğrenme öğretme sürecinde işe koşabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
6
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimde yeni yönelimlere genel bir bakış.
2 Öğrenme kuramları.
3 Öğretme kuramları.
4 Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları.
5 Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları.
6 Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal Bilgiler Programı.
7 Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal Bilgiler Programı.
8 Aktif öğrenme
9 Ara sınav
10 Proje tabanlı öğrenme.
11 Probleme dayalı öğrenme
12 Çoklu zeka kuramı.
13 Çoklu zeka uygulamaları
14 Eğitim sorunlarının tartışılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Açıkgöz, K.Ü, (2004). Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
Aksoy, E, (1996), Etkili Öğretmenlik Eğitimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Armstrong, T. (1994). Multiple Intelligences In The Classroom. Alaxandria. Ascd.
Barrows, H.S. ve diğerleri (1980). Problem-Based Learning: An Approach To Medical Education. NY: Springer
Baştuğ, M. (2007). Beyin Temelli Öğrenme Kuramının İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılması.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
4 Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
5 Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
6 Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
7 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6