Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayarda İstatistik Uygulamaları SNF 504 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, veri ve istatistik ile ilgili kavramları açılayabilmek, geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapabilmek ve araştırma yöntemine, veriye uygun analizlerini yapabilmek.

Dersin İçeriği

Veri ve istatistikle ilgili temel kavramlar, betimsel ve kestirisel istatistikler, normal dağılımın incelenmesi, analizlerin yapılması, analiz sonuçlarının yorumlanması ve raporlaştırılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Veri ve istatistikle ilgili temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Araştırma yöntemine uygun istatistik analizi seçer. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma,
3 İstatistik analizlerin türlerini ve varsayımlarını açıklar. Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma,
4 Araştırma yöntemine ve veriye uygun analizi yapar. Deney ve Laboratuvar,
5 Analiz sonuçlarını yorumlar. Grupla Çalışma, Gözlem,
6 Araştırma yöntemi ve istatistik analizlere uygun raporlaştırmayı yapar. Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İstatistiğin günlük yaşamda yeri ve önemi
2 Veri ve istatistikle ilgili temel kavramlar.
3 Dağılım istatistikleri.
4 Betimsel istatistikler.
5 Kestirisel istatistikler.
6 Parametrik istatistikler I
7 Parametrik istatistikler II
8 Parametrik istatistikler III
9 Nonparametrik istatistikler I
10 Nonparametrik istatistikler II
11 Nonparametrik istatistikler III
12 Korelasyon
13 Yorum ve raporlaştırmada dikkat edilmesi gerekenler.
14 Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Şener Büyüköztürk (2005). Veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık

Ders Kaynakları

Ural A. Ve Kılıç İ., Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile veri analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005
Nilgün Köklü, Şener Büyüköztürk ve Ömay Çokluk (2006). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: PegemA Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
4 Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
5 Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
6 Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
7 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6