Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kulla IME 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MELEK MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kevser GÜNAY

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Matematik eğitimde temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilmek, eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilmek, eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirebilmek ve eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilmek.

Dersin İçeriği

Temel materyal hazırlama yaklaşımları, öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri, görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci. Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi, sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar, araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar. Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ortama göre materyal seçer, geliştirir ve kullanır. Anlatım, Tartışma, Problem Çözme,
3 Amaca göre metaryal seçer ve kullanır. Anlatım, Tartışma, Problem Çözme,
4 Geliştirilmiş materyalleri ölçütlere göre değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
5 Bilgisayar ve internetin matematik öğretimindeki yeri ev önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Görsel-işitsel materyallerin eğitim programlarının yapım aşamalarını sıralar. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel materyal hazırlama yaklaşımları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
2 Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
3 Görsel materyallerin öğrenmedeki rolleri, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel materyalleri tasarlama, amacı ve süreci. Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
4 Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanmanın önemi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
5 Sınıf ortamında sıkça kullanılan görsel işitsel araçlar Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
6 Görsel-işitsel araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararları ve çıkabilecek olası sakıncalar Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
7 Görsel-işitsel eğitim ortamına katkıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
8 Sınıflarda kullanılan araçların özellerikleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
9 Arasınav Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
10 Görsel araçların çeşitleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
11 İşitsel araçların çeşitleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
12 Görsel-işitsel araçların çeşitleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
13 Teknoloji destekli araçların çeşitleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
14 İletişim teknolojileri ve eğitimdeki uygulamaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
Kaynaklar
Ders Notu

Sarpkaya-Aktaş, G. (2022). Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları. 7. Baskı. Pegem A. Yayınları

İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları.

 

 

Ders Kaynakları

1- Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi

 2- Demirel, Ö., Seferoğlu S.S., Yağcı E.,(2003), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, PEGEM A yayıncılık

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. X
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. X
3 Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. X
4 Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. X
5 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. X
6 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Final 1 15 15
Ödev 1 12 12
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6