Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Proje Hazırlama | ILF 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi, değerlendirilmesi ve sunulması tüm bilim dallarında olduğu gibi fen eğitimi alanında da akademik faaliyetler içerisinde çok önemli bir yer tutmaktadır. Bu gerekçe ile bu derste fen eğitimi alanında lisansüstü eğitim faaliyetlerinde bulunmayı planlayan öğrencilere fen eğitimi projeleri ile ilgili bilgi verilmesi ve proje hazırlamalarına rehberlik edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Projenin tanımlanması, özellikleri, bir projede bulunması gereken önemli bölümler, projenin planlanması, uygulanması (gerçekleştirilmesi), proje ile elde edilen verilerin analizi ve değerlendirilmesi ve projenin sunumu aşamaları, çeşitli kuruluşların destekledikleri projeler, fen eğitimi ile ilgili proje örneklerinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gözlem yapabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Bir araştırma projesinin özelliklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Hazırlayacağı projeyle ilgili literatür taraması yapar. | Gözlem, Tartışma, | |
4 | Hazırlayacağı projenin yöntemine karar verir. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Projesini uygular ve veriler elde eder. | Gözlem, | |
6 | Elde ettiği verileri değerlendirir ve yorumlar. | Gözlem, | |
7 | Projesini raporlaştırır. | Gözlem, | |
8 | Projesini sunar. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Proje nedir? Bilimsel bir araştırma projesinin özellikleri, bir projenin temel bölümleri | [1], [4] |
3 | Fen eğitimi ile ilgili proje örnekleri | [7] |
4 | TÜBİTAK, DPT ve diğer kuruluşların projeleri | [4] |
5 | Erasmus, Leonardo Da Vinci, Grundvig programları gibi Avrupa Birliği’nin desteklediği projeler | [2], [6] |
6 | Gözlem yapma ve proje fikrinin ortaya çıkması | [5] |
7 | Proje hazırlanması düşünülen konu ile ilgili ilk çalışmaların yapılması, konu ile ilgili bilgi toplanması | [3], [5] |
8 | Proje konusu ile ilgili varsayımda bulunulması | [1], [3], [7] |
9 | Proje için uygun yöntemin belirlenmesi | [1], [4] |
10 | Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması ve bu süreçte yaşananlar | [1], [5] |
11 | Elde edilen verilerin analizi ve değerlendirilmesi, gerekli hesaplamaların yapılması ve sonucun ortaya konması | [3], [5], [7], [8] |
12 | Projenin yazım süreci ve raporlaştırılması, bu süreçte dikkat edilmesi gereken hususlar | [8], [9] |
13 | Projenin sunulması | [9] |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. 2009. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
5. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 5 | 6 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |