Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Denetimi YNO 625 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsan kaynakları departmanının performansının ölçülmesi, tüm işletmenin perfomansı açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle hangi ölçütlerin kullanılacağının doğru tespt edilmesi, diğer işletme süreçleriyle etkileşiminin tanımlanması durum tespiti ve iyileştirmeler için yararlı olacaktır.

Dersin İçeriği

İK departmanının faaliyetlerinin;
• denetiminin çerçevesi ve önemi
• performans kriterleri
• ölçüm süreci

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İK departmanın performansının değerlendirilmesinin öneminin anlaşılması Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İK denetiminın unsurlarının belirlenmesi ve ölçümlenmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Kavramsal Çerçeve
2 İKY-Denetim ve Performans İlişkisi
3 İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 1: Geleneksel yaklaşımlar
4 İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 2: Modernyaklaşımlar
5 İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 3: Yeni yaklaşımlar
6 İK Scorecard ve İK metrikleri
7 İKY fonksiyonlarının denetimi 1: Kadrolama
8 İKY fonksiyonlarının denetimi 2: İK'nın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi I
9 İKY fonksiyonlarının denetimi 3: İK'nın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi 2
10 İKY fonksiyonlarının denetimi 4: İK'nın ödüllendirilmesi
11 İKY fonksiyonlarının denetimi 5: İK'nın korunması
12 Örnek olaylar
13 Örnek olaylar
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ifill, Sharon and Neil Moreland (1999) “Auditing recruitment and selection using generic benchmarking: a case study”, The TQM Magazine, Volume 11, Number 5, pp. 333-340.
Becker, B. E., M. A. Huselid ve D. Ulrich (2001) The HR Scorecard: Linking People, Strategy and Performannce, Harvard Business School Press, Boston.
Becker, B. Ve B. Gerthart (2003) “Measuring HR? Benchmarking is not the answer”, HR Magazine, Dec., p. 57-61.
Lawler, Edward E., Boudreau, John W. And Susan Albers Mohrman (2006) Achieving strategic Excellence-An Assessment of Human Resource Organizations, Stanford University Press, California.
Tüzüner, L. (2011) İnsan Kaynakları Yönetimi Faaliyetlerinde Ölçme ve Değerlendirme, Beta Yayınları, İstanbul. 
Bingöl, D. (2013) İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
Dessler, G. (2014) Human Resource Management, 13th edition, Pearson Publishing.
Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. (ISBN: 978-605-4229-76-5) (Ekim)
Özdemir, Y. (2017) İşe Alım- Süreç, Kavram, Uygulama, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
İKY kitaplarının ilgili bölümleri 

Konu ile ilgili makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar X
2 Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar X
3 Orijinal konu üzerine derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapmak X
4 İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirlemek X
5 Etik konular hakkında farkındalık X
6 Araştırma etiği taahhüdü X
7 İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olma X
8 Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel incelemesid X
9 Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir X
10 Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanın X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6