Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Ürün Geliştirme UYP 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yeni ürün geliştirme projelerinin etkin bir şekilde yönetilmesi için gerekli yönetsel yetenek ve becerilerin geliştirmesi, ürün tasarımı ve üretim metotları ile yeni ürün geliştirmede sistematik yaklaşımların ortaya konmasıdır.

Dersin İçeriği

Yeni ürün geliştirme stratejileri,tasarım süreci,pazar araştırması ve teknik testler gibi kavramlardan bahsettikten sonra bir sektörde nasıl yeni bir ürün geliştirilebileceği konusunda tartışmalar yapılacaktır.Ayrıca başarılı ve başarısız ürün geliştirme projeleri ele alınıp değerlendirilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni ürün geliştirme konusunda bilgi sahibidir Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yeni ürün geliştirme stratejileri oluşturabilir Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
3 Pazar araştırması yapabilecek donanıma sahiptir Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Başarılı ve başarısız ürün geliştirme programlarını yorumlayabilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeni Ürün Geliştirme Tanımı Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
2 Yeni Ürün Stratejileri Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
3 Ürün Yaşam Döngüsü Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
4 Yeni Ürün Fikirlerinin Ortaya Çıkışı ve Değerlendirilmesi Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
5 Tasarım Süreci ve Değerlendirilmesi Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
6 Detaylı teknik ve pazar araştırması, Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
7 Pazar ve teknik testler Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
8 Ara Sınav Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
9 Veri Toplama Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
10 Analiz Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
11 Bir sektörde Ürün Geliştirme Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
12 Standart ve Standardizasyon Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
13 Başarılı ve başarısız ürün geliştirme projelerini Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
14 Değerlendirme Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing
Kaynaklar
Ders Notu

Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar
2 İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar
3 Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar
4 İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler
5 Etik konular hakkında farkındalık
6 Araştırma etiği taahhüdü
7 İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur
8 Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler
9 Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir
10 Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 157
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,28
Dersin AKTS Kredisi 6