Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Ekonomisi | CEK 172 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ekonomi |
Önerilen Seçmeli Dersler | İş Piyasaları Analizi Toplu Pazarlık Ekonomisi
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA FİDAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA FİDAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatına ilişkin temel konuları ekonomik boyutuyla teorik ve ampirik olarak incelemek. Çalışma hayatının aktörlerini ve rollerini nicel ve nitel olarak tahlil etmek ve tartışmak. Çalışma hayatında meydana gelen gelişmeleri incelemek. |
Dersin İçeriği | 1. Hafta: Çalışma olgusu ve çalışma kavramının tarihsel gelişimi 2. Hafta : Çalışma ekonomisine ilişkin temel kavramlar 3. Hafta: Emek piyasası, Emek piyasası türleri ve Emek piyasası teorileri 4. Hafta: Emek arz ve talebi, Emek piyasası dengesi 5. Hafta: Ücret Kavramı, Ücret Teorileri, Ücret Türleri ve Ücretlerin belirlenmesi 6. Hafta: Emek Mobilitesi 7. Hafta: Demografi, Eğitim Ekonomisi ve Beşeri sermaye 8. Hafta: Sendikalar ve ekonomik analizi 9. Hafta: Toplu pazarlık ve Grevler 10. Hafta: İşsizlik kavramı, işsizliğin ölçümü ve işsizlik türleri 11. Hafta: İstihdam politikaları 12. Hafta: Enflasyon, Ücretler ve işsizlik 13. Hafta: Teknoloji ve Dijitalleşme 14. Hafta: Güncel gelişmelerin tartışılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve analitik düşünme yeteneği kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak | Anlatım, | |
3 | Türkiye'de ve dünyada mikro ve makro ekonomik dengelerin analizini yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çalışma hayatının güncel konularını ve sorunlarını tartışmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çalışma ilişkisinden kaynaklanan hukuki temel hak ve borçları özetleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Çalışan bireyin iş ortamını çevresel faktörler, yönetsel uygulamalar ve örgütsel davranış bakımından analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Çalışma yaşamının iktisadi, sosyal, hukuki ve çalışma psikolojisine ilişkin sorunlarını neden sonuç ilişkisi içersinde sentezleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Türkiye'nin toplumsal yapısını ve toplumsal değişmenin çalışma hayatı üzerindeki etkilerini analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Çalışma olgusu ve çalışma hayatının genel görünümünü analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hüseyin YÜCEOL-Fatma FİDAN (2014) "Çalışma Ekonomisi, Lİsansa yayıncılık.
BİÇERLİ, M. Kemal (2007), Çalışma Ekonomisi, Beta, İstanbul. FİDAN, F. (2021) Ücret, Teori ve politika |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|