Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hat Tasarımı II HAT 302 6 2 + 4 4 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı SÜLÜS hattının yazım kuralları, harf özellikleri ve yazma becerisi ile dönem özellikleri çerçevesinde iç mekan yazılarının tasarım yöntemleri kazandırılır.
Dersin İçeriği sülüs yazıyı yazma yöntemleri kazandırılır. sülüs yazının özellikleri kavratılarak, Klasik dönem eserlerinde görülen sülüs yazılarının günümüz estetik anlayışıyla yeniden uygulama yöntemleri konusunda deneyim aktarımı yapılır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazı çeşitlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Meşk çalışmaları eşliğinde harfleri uygular. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanır. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Sülüs harfleri uygular. Anlatım, Soru-Cevap,
5 İstif ve tasarım yapar. Soru-Cevap, Anlatım,
6 Harf yapılarını karşılaştırır ve istenen harfi uygular. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Görsel kaynaklar (Basılı kaynak ve multivizyon gösterimleri) eşliğinde değerlendirmeler
2 Aklam-ı sitte hakkında bilgilendirme ve multivizyon gösterimi.
3 Osmanlı dönemi, son dönem ve günümüz hat sanatçıları ve eserleri Sülüs hattı konusunda bilgilendirme.
4 Sülüs hattı konusunda bilgilendirme. (multivizyon sunumu)
5 Sülüs hattıyla yazı çalışmaları.
6 Sülüs hattıyla yazı çalışmaları.
7 Sülüs hattıyla yazı çalışmaları.
8 vize
9 Tasarım yöntemleri ile ilgili bilgilendirme.
10 Kufi hattıyla dairevi tasarım çalışmaları.
11 Kufi hattı, özellikleri ve çeşitleri.
12 Kufi hattıyla dairevi tasarım yöntemleri eskiz çalışmaları.
13 Proje ve uygulama çalışmaları.
14 Dairevi hat tasarımı uygulama çalışması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 227
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,08
Dersin AKTS Kredisi 8