Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı Türkçesi I TDE 209 3 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Eski harfleri okuma, anlama ve yazma konusu hedeflenir
Dersin İçeriği Türkçenin Yapısı, Eski Alfabenin Tanıtımı, Sesli Ve Sessiz Harflerin Tanıtımı Ve Hece-Kelime Okuma Becerisi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı Türkçesindeki harfleri tanır ve çözer Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
2 Arapça ve Farsça Kelimeleri okur. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
3 Okutma işaretlerini(harekeleri) kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 Arapça rakamları ve tarihleri kavrar ve ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
5 Arapça ve Farsçada bulunan kalıpları çözümler Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
6 Matbuu harfler ile el yazısını ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
7 El yazması eserlerin özelliklerini belirler ve hüküm verir. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkçenin tarihi
2 Osmanlı Türkçesinin temel özellikleri, Arapça ve Farsça ile etkileşim
3 Alfabe
4 Türkçe ünlü harfler
5 Türkçe ünsüz harfler
6 Harflerin başta ortada sonda değişen şekilleri
7 Temel yazım kuralları
8 vize
9 Yazma çalışması
10 hece çalışması
11 Türkçe kelime okumaları
12 Kelime okumaları
13 Bitişen ve bitişmeyen harfler
14 Türkçe kelime yazma çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Toplam İş Yükü 56
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,24
Dersin AKTS Kredisi 2