Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kitap Sanatlarında Yazı I HAT 203 3 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü SENEM DEMİRCİ
Dersi Verenler SENEM DEMİRCİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

KİTAP SANATLARINDA KULLANILAN TÜM YAZI TÜRLERİNİN ÖZELLİKLERİNİ TANIMAYI AMAÇLAR.

Dersin İçeriği

RİK´A, NESİH VE SÜLÜS YAZININ YAZIM YÖNTEMLERİ AKTARILIR.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 YAZI ÇEŞİTLERİNİ TANIR Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 RİK´A YAZIYI YAZAR Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 NESİH YAZIYI YAZAR Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 SÜLÜS YAZIYI YAZAR Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 SAYFA DÜZENLEMESİ YAPAR Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 YAZI ÇEŞİTLERİ TANITIM VE SUNUMU
2 KİTAP SANATLARINDA YAZI KULLANIMI HAKKINDA BİLGİLENDİRME
3 RİK´A YAZI UYGULAMALARI
4 RİK´A YAZI MEŞK ÇALIŞMASI
5 RİK´A YAZI MEŞK ÇALIŞMASI
6 NESİH YAZI UYGULAMALARI
7 NESİH YAZI MEŞK ÇALIŞMASI
8 NESİH YAZI MEŞK ÇALIŞMASI
9 ARA SINAV
10 SÜLÜS YAZI UYGULAMALARI
11 SÜLÜS YAZI MEŞK ÇALIŞMASI
12 SAYFA DÜZENİ OLUŞTURMA
13 SAYFA DÜZENİ OLUŞTURMA
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli
SERİN, Muhittin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar
SUBAŞI, Hüsrev, Yazıya Giriş
ALPARSLAN, A. (1999). Osmanlı Hat Sanatı Tarihi. İstanbul.
DERMAN, M. U. (1982). Türk Hat Sanatının Şâhaserleri. İstanbul: Kültür Bakanlığı Yayını.
ÖZÖNDER, H. (2003). Ansiklopedik Hat Tezhip Sanatları Deyim ve Terimleri Sözlüğü. Konya.
ACAR, M. İ. (1999). Türk Hat Sanatı ( Araç, Gereç ve formlar ). İstanbul: Antik A. İ. Kültür Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 3 3
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7
Dersin AKTS Kredisi 6