Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Çini Sanatı Tarihi II CTS 226 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk çini sanatının var oluş nedenleri ve Türk sanatının doğru algılanması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Türk çini sanatında Beylikler ve Osmanlı döneminin tarih açılımı ile birlikte , günümüz çini sanatının bilinçli kavranması hedeflenir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Beylikler dönemi çini sanatını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Anadolu Beylikler dönemini araştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Çini teknikleri ile dönem özelliklerini inceler. Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Osmanlı Dönemi Çini sanatı tarihini inceler. Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Günümüz çini sanatı ile Selçuklu ve Osmanlı dönemi çini sanatı İle benzer yada farklı yönleri karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Beylikler Dönemi çini sanatı tarihi ele alınır.
2 Anadolu Beylikler dönemi incelenir.Karahanoğulları,Eşrefoğulları.
3 15.Yüzyıl Osmanlı,Fatih Dönemi Babanakkaş üslubu.
4 15.yüzyıl Haliç işi Üslubu
5 PROJE I
6 16.yüzyıl Osmanlı çini sanatında “Altın Dönem”
7 Sazyolu Üslubu ve “Şahkulu”
8 ARASINAV :
9 Natüralist Üslup ve “Karamemi”
10 PROJE II
11 ÖDEV
12 17.yüzyıl Osmanlı dönemi çini sanatı özellikleri
13 18.19 ve 20. Yüzyıl Türk çini sanatı tarihi
14 Değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 8 8
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4