Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halı Tarihi HKE 207 7 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dünya’da halı dokunan ülkelerdeki halıların tanıtılması

Dersin İçeriği

Dünyanın farklı ülkelerinde dokunan halılar tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halı tarihi ve terimlerini öğrenir, araştırma yapar. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 halı tarihi hakkında görselleri ve ilk halı örneklerini tanır. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Kaynakça, tarihçe hakkında araştırma yapabilir. Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim,
4 İlk halı örneklerinin tasarım ve teknik çalışmasının yapılmasında bilgi ve beceri kazanır. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim,
5 halı tasarımlarının çeşitlerini, kronolojik sıralamasını öğrenir, tasarım ve araşltırma yapıp sunum ve projeye uyarlayabilir. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halı Tarihine giriş, Pazırık halısı
2 Doğu Türkistan halıları
3 İran Halıları
4 ‏Fas ve civar bölge halıları ‏
5 Endülüs halıları ‏
6 ‏Kafkaslar halıları
7 ‏Türkmen halıları
8 Selçuklu ve Anadolu, Türk Halıları
9 Ara sınav /Japon halıları
10 Hindistan, Pakistan ve Çin halıları
11 Avrupa halıları Fransa ve Belçika halıları
12 Almanya ve İskandinavya halıları
13 Romanya, Moldova, Polonya, İtalya halıları
14 Amerika halıları, Büyük Britanya halıları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Oktay ASLANAPA, Türk Halı Sanatının Bin Yılı

Şerare YETKİN, Türk Halı Sanatı

Hüseyin ALANTAR, Bir Kültürün Dokunuşu.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Atölye) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 10 1 10
Kısa Sınav 8 1 8
Ödev 5 1 5
Performans Görevi (Atölye) 5 1 5
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,4
Dersin AKTS Kredisi 2