Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Enerji Santralleri MKM 435 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CEMİL YİĞİT
Dersi Verenler Doç.Dr. CEMİL YİĞİT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Enerji santralleri çeşitleri ve tesis elemanlarının tanıtımı, tasarımı ve elektrik enerjisi üretimi ile ilgili bilgi vermek

Dersin İçeriği

Enerji kaynakları ve sınıflandırılması, Enerji santrallerinin çalışma prensipleri, Hidrolik enerji santralleri ve çeşitleri, Hidrolik enerji santrallerinin tesis elemanları, Hidrolik santrallerde enerji üretim hesabı, Rüzgar enerjisi santralleri ve çeşitleri, Rüzgar santrallerinde enerji üretim hesabı, Dalga enerjisi santralleri ve çeşitleri, Dalga enerjisi santrallerinde enerji üretimi, Kanat elemanı momentum teorisini kullanarak rüzgar türbini kanat tasarımı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Genel olarak enerji kaynaklarını ve santrallerini bilir ve sınıflandırır, Anlatım,
2 Hidrolik enerji santrallerinde enerji hesabı yapabilir, Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 Rüzgar enerji santrallerinde enerji hesabı yapabilir, Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
4 Dalga enerji santrallerinde enerji hesabı yapabilir, Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5
6 BEM teori ile kanat tasarımı yapar Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Enerji kaynakları ve sınıflandırılması 1. hafta sunumu
2 Enerji santrallerinin çalışma prensipleri 2. hafta sunumu
3 Rüzgar Enerji Santralleri ve Çeşitleri 3. hafta sunumu
4 Rüzgar Enerji Santralleri Tesis Elemanları 4. hafta sunumu
5 Rüzar Enerji Santrallerinde Enerji Üretimi Hesabı 5. hafta sunumu
6 Dalga Enerji Santralleri ve Çeşitleri 6. hafta sunumu
7 Dalga Enerji Santralleri Tesis Elemanları 7. hafta sunumu
8 Dalga Enerji Santrallerinde Enerji Üretimi Hesabı 8. hafta sunumu
9 Hidrolik Enerji Santralleri ve Çeşitleri 9. hafta sunumu
10 Hidrolik Enerji Santralleri Tesis Elemanları 10. hafta sunumu
11 Hidrolik Enerji Santrallerinde Enerji Üretimi Hesabı 11. hafta sunumu
12 Kanat Elemanı Momentum Teorisi (BEM) 12. hafta sunumu
13 BEM Teori ile kanat tasarımı 13. hafta sunumu
14 BEM Teori ile kanat tasarımı 14. hafta sunumu
Kaynaklar
Ders Notu

[1] YİĞİT, C., (2010), Enerji Santralleri Ders Notları, Sakarya Üniversitesi.
[2] Cemil YİĞİT, Enerji Santralleri Sunumlar, 2012

Ders Kaynakları

YUNUS A. ÇENGEL And Robert H. Turner, Fundamentals of Thermal-Fluid Sciences, McGraw Hill Companies Inc., 2001

CEMİL YİĞİT ve YAŞAR KAHRAMAN, Rüzgar Türbinlerinin Aerodinamiği, Pegem Akademi, 2020

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 9 9
Performans Görevi (Seminer) 2 4 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5