Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zemin Mekaniği | JFM 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET DİNÇER KÖKSAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özellikle son yıllarda yerbilimlerinde önemli bir yer tutan zemin mekaniği bilgilerini kavramak mühendislik uygulamalarında edinilen bu becerileri kullanmaktır. |
Dersin İçeriği | Giriş, Zeminlerin Oluşumu, Zeminlerin Fiziksel Özellikleri, Zeminlerin Sınıflandırılması, Zemin Suyu, Zeminlerin Geçirgenliği, Zeminde Su Akımları, Kompaksiyon, Zeminlerin Kayma Direnci, Zeminde Gerilme Dağılımı, Şevlerin Stabilitesi, Zeminlerin Taşıma Gücü, Yanal Zemin Basınçları ve Dayanma Yapıları, Konsolidasyon. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zemini oluşturan daneleri tanımlayabilir. (çakıl, kum, silt, kil) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Başlıca Zemin sınıflandırma deneylerinin unsurlarını kuramsal olarak tanımlayabilir, yorumlayabilir, planlayabilir. Uygulama yapamaz. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Mühendislik uygulamalarında zemin ile ilgili karşılaşılacak temel problemlere etkin ve ekonomik çözümler başlangıç seviyesinde tasarlayabilir fikir yürütebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | emin sınıflandırması aşamalarını sırasıyla sayarak yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Zeminlerin Jeolojisi | |
3 | Zeminlerin Fiziksel Özellikleri | |
4 | Zeminlerin Sınıflandırılması | |
5 | Zemin suyu | |
6 | Zeminlerin Geçirgenliği | |
7 | Zeminde Su Akımları | |
8 | Kompaksiyon (Şıkıştırma) | |
9 | Zeminlerin Kayma Direnci | |
10 | Zeminde Gerilme Dağılımı | |
11 | Şevlerin Stabilitesi | |
12 | Zeminlerin Taşıma Gücü | |
13 | Yanal Zemin Basınçları ve Dayanma Yapıları | |
14 | Konsolidasyon (Sıkışma) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uzuner, B. A. 2005. Temel Zemin Mekaniği, Derya Kitabevi, Trabzon. |
Ders Kaynakları | 1. Kumbasar, V. Kip, F. 1984. İnşaat Mühendisliğinde Zemin Mekaniği, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. 2. Budhu, M. 2007. Soil Mechanics and Foundations. John Wiley and Sons, Inc., New York, USA. 3. Kayabalı, K. 2002. Geoteknik Mühendisliğine Giriş, Gazi Kitabevi, Ankara. 4. Özaydın, K. 1989. Zemin Mekaniği, Meya Matbaacılık ve Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |