Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | INM 497 | 7 | 0 + 4 | 2 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | 1.9 Ortalama ve 180 AKTS |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZSAĞIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, Dr.Öğr.Üyesi ZEKİ ÖZCAN, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI, Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT, Prof.Dr. ERKAN ÇELEBİ, Prof.Dr. SEDAT SERT, Prof.Dr. HAKAN GÜLER, Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK, Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN, Prof.Dr. ERTAN BOL, Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ, Dr.Öğr.Üyesi ESRA DOBRUCALI, Doç.Dr. AYDIN DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZSAĞIR, Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK, Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Karmaşık bir mühendislik problemini çözebilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci danışmanıyla birlikte belirlediği karmaşık bir mühendislik problemini konu edinerek bitirme çalışması yapıp rapor halinde sunduğu çalışmayı jüri önünde savunacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karmaşık bir problemin tanımı ve önemi iyi ifade edilmiş mi, ilgili standartlar belirtilmiş mi ? | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Metod iyi ifade edilmiş mi, problemin çözümüne yönelik uygun analiz ve modelleme yöntemleri kullanılmış mı? | Grupla Çalışma, Gözlem, | |
3 | Gerçekçi kısıtlar altında uygulama hazırlanmış mı, sonuçların analizi ve yorumlanması yeterli mi ? | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Çalışma, mühendislik etik ve yazım kurallarına uygun mu ? | Anlatım, | |
5 | Danışman gözetiminde bireysel veya ortak çalışma becerisi yeterli mi, iş zaman planına uyulmuş mu ? | Problem Çözme, Gözlem, | |
6 | Sunum performansı | Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun belirlenmesi | |
2 | Literatür tarama | |
3 | Literatür tarama | |
4 | Literatür tarama | |
5 | Literatür tarama | |
6 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
7 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
8 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
9 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
10 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | |
11 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | |
12 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | |
13 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | |
14 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 249 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |