Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erk. Çoc.Eğt. Prog. Planlama ve Uygulamalar OOE 304 6 4 + 4 6 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eğitimde program geliştirme ilkelerini, okul öncesi eğitim programının özeliklerini, işlevselliğini öğrenerek, kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazanmak. Aylık öğretim planı ile günük eğitim akış planı hazırlamak. 

Dersin İçeriği

Eğitimde program geliştirme ilkeleri, erken çocukluk eğitimi programının ilkeleri, özellikleri, kazanım ve göstergeler, eğitim programının değerlendirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul öncesi eğitim programının ilkeleri ve temel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
2 Okul öncesi eğitim programının amaç ve göstergelerini söyler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
3 Okul öncesi eğitim programının gelişim özelliklerini yaş gruplarına göre açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
4 Okul öncesi etkinliklerini gelişim özelliklerine göre uygular. Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
5 Okul öncesi eğitim programına uygun bireysel ve grup etkinliklerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
6 Okul öncesi eğitim programında yer alan belirli gün ve haftalara uygun etkinlikler uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
7 Okul öncesi eğitim programında portfolyo dosyasının hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
8 Okul öncesi eğitim programının aylık planlarını hazırlar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
9 Okul öncesi eğitim programının günlük eğitim akış planı hazırlar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
10 Günlük eğitim akışını planlar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
11 Okul öncesi eğitim programını çocuklar ve öğretmenler açısından değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
12 Okul öncesi eğitim programının değerlendirme aşamalarını ve özelliklerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
13
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul öncesi eğitim programının ilkeleri ve temel özellikleri Program Kitabı, Etkinlik kitapları
2 Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergeler Program Kitabı, Etkinlik kitapları
3 Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergelerin gelişim özelliklerine göre açıklanması Program Kitabı, Etkinlik kitapları
4 Okul öncesi eğitim etkinliklerinin düzenlenmesi Program Kitabı, Etkinlik kitapları
5 Okul öncesi etkinliklerinin yaş gruplarına göre düzenlenmesi Program Kitabı, Etkinlik kitapları
6 Okul öncesi eğitim programı aylık plan hazırlanması Program Kitabı, Etkinlik kitapları
7 Okul öncesi eğitim programı günlük eğitim akış planı hazırlanması Program Kitabı, Etkinlik kitapları
8 Okul öncesi eğitim programında belirli gün ve haftalar. Program Kitabı, Etkinlik kitapları
9 Okul öncesi eğitim programında portfolyo dosyasının hazırlanması Program Kitabı, Etkinlik kitapları
10 Günlük eğitim akışının uygulanması Program Kitabı, Etkinlik kitapları
11 Okul öncesi eğitim programında özel gereksinimli çocukların desteklenmesi Program Kitabı, Etkinlik kitapları
12 Okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi Program Kitabı, Etkinlik kitapları
13 Okul öncesi eğitim programının çocuklar açısından değerlendirilmesi Program Kitabı, Etkinlik kitapları
14 Okul öncesi eğitim programının öğretmenler açısından değerlendirilmesi Program Kitabı, Etkinlik kitapları
Kaynaklar
Ders Notu

MEB (2013) Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
 

Ders Kaynakları

MEB (2013) Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
Zembat, Rengin (2010). Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri Anı Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 207
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,28
Dersin AKTS Kredisi 8