Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Drama OOE 202 4 2 + 4 4 8
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Drama teriminin tanımı, diğer gösteri ve plastik alanlarla ilişkisi, drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve beceriler,dramanın uygulama aşamaları, drama öğretmeni/liderinin nitelikleri, drama ortamı/atölye/salonun sahip olması gereken özellikler, dramada kullanılan özel teknikler, okul öncesi eğitimde dramanın çocuğun gelişimi ve eğitimine katkısı, özgün drama etkinlikleri tasarlama etkinlikleri ile ilgili yarıyıl haftalık ders programı süreçlerinde: derslik, drama salonu, resim ve iş atölyesi, müze vb. eğitsel ortamlarda teorik; resmi, özel, yerel, ulusal ve uluslararası kurum, kişi, kuruluş ve paydaşlarla alanda uygulama çalışmaları ile kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı, diğer gösteri ve plastik alanlarla ilişkisi, drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve beceriler,dramanın uygulama aşamaları, drama öğretmeni/liderinin nitelikleri, drama ortamı/atölye/salonun sahip olması gereken özellikler, dramada kullanılan özel teknikler, okul öncesi eğitimde dramanın çocuğun gelişimi ve eğitimine katkısı, özgün drama etkinlikleri tasarlama, uygulamalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Drama öğretmeni ve liderinin niteliklerini ifade eder. Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
2 Drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve becerileri uygular. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Proje, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma,
3 Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum ve anaokullarının eğitim ortamlarını dramaya uygunluk açısından analiz eder. Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Dramada kullanılan özel teknikleri kullanarak drama etkinliklerini yapılandırır. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Proje, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
5 Okul öncesi eğitime yönelik özgün drama etkinlikleri üretir. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Proje, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
6 Dramanın tarihsel sürecini bilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul öncesi eğitimin önemi ve drama teriminin tanımı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Dramanın diğer gösteri sanatları ve plastik alanlarla ilişkisi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Çocuklarla dramanın tarihsel süreci Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Dramaya katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreçler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Dramaya katılabilmek için gerekli olan beceriler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Dramanın tanımı ve uygulama aşamaları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Dramada özel teknikler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Drama uygulamalarının değerlendirilmesi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Okul öncesi eğitimde dramanın çocuk gelişimi ve eğitiminde yeri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Okul öncesi eğitim drama uygulamalarının tasarlanması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Okul öncesi eğitim drama uygulamalarının tasarlanması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Okul öncesi eğitim drama uygulamalarının tasarlanması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları.

Ders Kaynakları

1.San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları

2. Önder, A. (2011). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayın Dağıtım

3.Ömeroğlu, E. (2010).Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayıncılık

4.Kama, G. Sarıyüce,Z. (2012). Okul Öncesinde Çocuklarla Drama. Kök yayıncılık.

5.Aksan, S. (2005). Okul Öncesinde Drama ve Drama Yoluyla Sanat Eğitimi. Nobel Yayınları.

6.Gönen, M. (2010).Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Epsilon Yayınevi

7.Öğrenciler tarafından ulaşılabilir tüm yazılı ve elektronik kaynaklar.

8. İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama, Editör(ler) : Ruken Akar Vural John W. Somers , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

9. Pantomime Drama, Editör(ler) : Ulvi Arı Maya Akademi Yayınevi, 2015, Ankara.

10. Okul Öncesinde Çocuklarla Drama, Editör(ler) : Gülsen Kama Zeliha Sarıyüce Kök Yayınevi, 2015, Ankara.

11. Drama Phone, (Radyo Oyunu ve Radyo Kültürü Kış Seçkisi, Komisyon, Sistem Yayıncılık. 2015, Ankara.

12. Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama Oyun ve İşleniş Örnekleriyle
Editör(ler): Engin Karadağ, Anı Yayıncılık, 2015, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Uygulama) 1 6 6
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 200
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8
Dersin AKTS Kredisi 8