Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seç. II: Yapılandırmacı Öğretimde Mat. Prob. IME 410 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Özkan ERGENE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yapılandırmacı öğretimde matematik problemleri oluşturmak ve çözmektir.

Dersin İçeriği

Yapılandırmacılık, yapılandırmacıığın tmel ilkeleri, matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım, problem, problemin özellikleri ve problem türleri, problem çözme becerisi ve problem çözme sürecinin değerlendirilmesi, problem çözme sürecini etkileyen faktörler, 5. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak, 6. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak, 7. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak, 8. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak, 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problemin özelliklerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Problem çözmede başarıyı etkileyen duyuşsal faktörleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Verilen problemleri, problem çözme sürecine uygun olarak çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
4 İlköğretim 6. sınıf seviyesine göre matematik problemleri oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
5 İlköğretim 7. sınıf seviyesine göre matematik problemleri oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
6 İlköğretim 8. sınıf seviyesine göre matematik problemleri oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yapılandırmacılık, yapılandırmacıığın tmel ilkeleri, matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım,
2 Problem, problemin özellikleri ve problem türleri ve Modelleme ekinlikleri
3 Problem çözme ve modelleme becerisi ve problem çözme ve modelleme sürecinin değerlendirilmesi
4 Problem çözme becerisi ve problem çözme sürecinin değerlendirilmesi
5 Problem çözme ve Modelleme sürecini etkileyen faktörler
6 5. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak
7 5. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak
8 6. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak
9 6. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak
10 Ara Sınav
11 7. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak
12 7. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak
13 8. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak
14 8. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak
Kaynaklar
Ders Notu

Yapılandırmacı Öğretimde Matematik Problemlerini Çözebilme Yöntemleri (Mehmet YIldızlar)

Matematik Öğretimi, Bursa, Ajans Matbaacılık, (Yazar: Murat ALTUN)

Matematikte Problem Çözme (Alfred S. Posamentier, Stephen Krulik, Pegem)

 

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
2. Ödev 20
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5