Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk. Seç.I: Matematik ve Yaşam IME 232 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ERCAN MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Büşra ÇAYLAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere matematiğin gündelik yaşam içine sinmiş sıradan ama renkli ve eğlenceli, bir başka deyişle pek tanınmayan yüzünü göstererek matematiği daha zevkli kılmak

Dersin İçeriği

Üçgenlerin gizli dünyası, sayılar ve modeller, bir bilim olarak matematik, matematik oyunları, sezgi ve hayal gücü, benzerlik ve analoji, kesinlik, kanıt ve aydınlatma, bilimde matematik: Gerçeğin aranması, matematikten zevk almak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üçgenler ve özellikleri yorumlar ve günlük yaşamda uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sayılar ve modelleri ilişkilendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sezgi ve hayal gücü gerektiren farklı matematik oyun ve problemlerini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Asal sayılar, modüler aritmetik, altın oran gibi konuları günlük hayatta uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 dolu tanesi,dört renk,Fermatın son teoremi,kareyi kareleme gibi yakın zamana kadar ya da hala cevaplanamamış popüler matematik problemlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Matematikte çok teorik gibi görünen bazı konuların diğer alanlarda nasıl uygulama alanı bulduğunu açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Üçgenlerin gizli Dünyası
2 Sayılar ve modeller
3 Bir bilim olarak matematik
4 Matematik oyunları
5 Yeni matematik oyunları yaratmak
6 Sezgi ve hayal gücü
7 Benzerlik ve analoji
8 Kesinlik, kanıt ve aydınlatma
9 ARASINAV
10 Bilimde matematik: Gerçeğin aranması, yaklaşık modeller
11 Matematikten zevk almak
12 Matematikten zevk almak
13 Minyatür bir dünya ve uzun bir yolculuk
14 Bir matematik serüveni
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Wells, David (1997). Matematiğin Gizli Dünyası, İstanbul: Sarmal Yayınevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. X
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. X
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. X
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4