Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç II (Günlük Yaşamda Fen ve Teknoloji) FBE 448 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Fizik, Kimya, Biyoloji

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders geleceğin bireylerini yetiştirecek olan Fen Bilgisi öğretmen adaylarının eğitim-öğretim sürecinde edindikleri bilimsel bilgiler ile günlük yaşamları arasında ilişki kurabilme becerilerinin geliştirilmesi amacını taşımaktadır.

Dersin İçeriği

Fen ve teknolojinin tanımı ve arasındaki ilişki, fen okuryazarlığı, teknoloji okuryazarlığı, günlük yaşamda fen ve teknoloji, kimya, fizik ve biyoloji ile ilgili bilimsel bilgilerin günlük yaşamdaki yeri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Feni doğal dünya ile ilişkilendirerek tanımlar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Teknolojiyi doğal dünya ile ilişkilendirerek tanımlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Fen ve teknoloji okuryazarlığını açıklayıp bunlar arasındaki ilişkiyi kavrar. Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
4 Fen, teknoloji ve toplum arasında ilişki kurabilir, bilimin toplumu nasıl etkilediği, toplumun bilimden nasıl etkilendiğini kavrar. Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
5 Günlük hayatında olan olayları kimya ile ilgili bilimsel bilgilerle ilişkilendirebilir. Soru-Cevap, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
6 Günlük hayatında olan olayları fizik ile ilgili bilimsel bilgilerle ilişkilendirir. Soru-Cevap, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
7 Günlük hayatında olan olayları biyoloji ile ilgili bilimsel bilgilerle ilişkilendirir. Soru-Cevap, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fen Nedir? Neden Fen Öğretilmelidir? 2, 4, 5
2 Teknoloji Nedir? Teknoloji Kullanımının Gerekliliği 3
3 Fen Okuryazarlığı 4, 5
4 Teknoloji Okuryazarlığı 3
5 Fen ve Teknoloji Arasındaki İlişki 3, 5
6 Fen-Teknoloji-Toplum Arasındaki İlişki 3,5
7 Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Diğer Okuryazarlıklarla İlişkisi 3,5
8 Fen ve Teknoloji Okuryazarı Bireylerin Günlük Yaşama Bakışı 1, 4
9 Kimya İle İlgili Bilimsel Bilgilerin Günlük Yaşamdaki Yeri 6, 7, 8, 9
10 Kimya İle İlgili Bilimsel Bilgilerin Günlük Yaşamdaki Yeri 6, 7, 8, 9
11 Fizik İle İlgili Bilimsel Bilgilerin Günlük Yaşamdaki Yeri 6, 7, 8, 9
12 Fizik İle İlgili Bilimsel Bilgilerin Günlük Yaşamdaki Yeri 6, 7, 8, 9
13 Biyoloji İle İlgili Bilimsel Bilgilerin Günlük Yaşamdaki Yeri 6, 7, 8, 9
14 Biyoloji İle İlgili Bilimsel Bilgilerin Günlük Yaşamdaki Yeri 6, 7, 8, 9
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Aikenhead, Glen S. Science Education for Everyday Life: Evidence-Based Practice. Teacher College Press. New York. Amerika. 2005
2. Lind, Karen K.; Exploring Science in Early Childhood : A Developmental Approach, Thomson Delmar Learning, USA, 2005
3. ITEA (The International Technology Education Association ).Standards for Technological Literacy: Content for the Study of Technology. Virgina. USA 2000
4. Bybee, Rodger W.; Achieving Scientific Literacy From Purposes To Practices, USA, 1997
5. National Research Council (NRC); National Science Education Standarts, National Academy Press, USA, 1996
6. Tübitak Popüler Bilim Dergileri (Meraklı Minik, Bilim ve Çocuk)
7. MEB (2007). İlköğretim Fen ve Teknoloji Ders kitabı, 4-8
8. Edom, H.,Butterfıeld, M., Heddle, R. ve Unwin,M.(2006).Deneylerle Bilim 1. Kitap, TÜBİTAK
9. Edom, H.ve Woodward, K.(2008).Deneylerle Bilim 2. kitap, TÜBİTAK

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 2 6 12
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5