Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Video Sanatı GIT 417 7 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. BURAK DELİER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste, günümüz video uygulamalarında hareketli görüntülerin yaratım, sunum ve çözümlenme süreçleri keşfedilirken fotoğrafik görüntünün zamanla ilişkisi üzerine yeniden düşünülmesi de hedeflenmektedir

Dersin İçeriği

Bu derste, video art uygulamaları tarihsel, teknik, ve teorik açıdan incelenecektir. Öğrenciler geliştirmiş oldukları projelerini gerçekleştirebilecekleri video ve ses kurgusu programlarına ilişkin temel bilgileri edinecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Video art projeleri için fikirler geliştirir. Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Fikir aşamasından gösterim aşamasına kadar kişisel bir projeyi geliştirip gerçekleştirebilir. Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Grupla Çalışma, Anlatım,
3 Yaratıcı çözümler üretir. Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası,
4 Hareketli görüntü teknolojileri nin tarihi ve etkilerini öğrenir. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma,
5 Video ve ses kurgusu programlarına ilişkin temel bilgileri edinir. Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş - tanımlama
2 Video Sanatının Temelleri
3 Erken dönem video sanatçıları
4 Toplumsal, siyasi aktivistlerin ‘videoart’ın gelişimindeki rolü
5 Deneysel, avangard ve yeraltı filmlerinin etkisi
6 Deneysel müzik – video art ilişkisi
7 Soyut video ve görüntü işleme
8 arasınav
9 Elektronik ortam olarak video
10 Elektronik ortam olarak video
11 Dijital video kurgulama ve işleme
12 Dijital video kurgulama ve işleme
13 Dijital video kurgulama ve işleme
14 final sınavı Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Doug Hall, Sally Jo Fifer, Illuminating video: an essential guide to video art, Aperture/BAYC, 1990

Catherine Elwes, Video Art, A GUided Tour, Tauris & Co Ltd, New York, 2005

Michael Rush, Vİdeo Art, Thames&Hudson, 2007

Chris Meigh-Andrews, A History of Vİdeo Art, Bloomsbury Academic, 2014

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 3 15 45
Proje / Tasarım 1 30 30
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5